کد خبر : ۱۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
رنو در حالی چند هفته گذشته از محصول جدید خود در بازار ایران رونمایی کرد که هنوز "چالش قیمت" میان این شرکت فرانسوی و خودروسازان ایرانی، حل نشده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، اواسط سال گذشته بود که پیمان کارگر معاون امور آفریقا و خاورمیانه رنو (و مدیرعامل رنوپارس) پرده از اختلافی عمیق میان رنو با شرکای ایرانی اش برداشت، تا مشخص شود آنها بر سر قیمت محصولات مشترک، اختلاف نظرهای جدی دارند.

داستان از این قرار است که خودروسازان ایرانی معمولا قیمت بالاتر از برنامه ریزی رنو برای محصولات این شرکت در ایران، لحاظ می کنند. در واقع رنویی ها معتقدند محصولات آنها باید با قیمتی پایین تر از آنچه هم اکنون هست، روانه بازار شوند، اما ایران خودرو و گروه سایپا معمولا قیمتی بالاتر را در نظر می گیرند تا سود بیشتری از ناحیه فروش خودروهای رنو، کسب کنند.

به اعتقاد مسوولان رنو،این موضوع (در نظر گرفتن قیمت مناسب برای خودروها)  سبب افزایش فروش محصولات این شرکت و افزایش رضایت مشتریان می شود که جزئی از برنامه ریزی های این خودروساز اروپایی در ایران است. با این حال خودروسازان ایرانی به بهانه های مختلف، قیمتی بیش از ارزش واقعی، برای خودروهای رنو لحاظ می کنند که این موضوع سبب نارضایتی مشتریان و البته رنویی ها شده است.

این ماجرا در بیشتر محصولات عرضه شده رنو در ایران، اتفاق افتاده که یکی از نمونه های بارز آن، ساندرو معمولی (مدل ماقبل ساندرو جدید) بود. این خودرو که مدل هاچ بک تندر-90 به حساب می آید، چند میلیون تومان بیش از قیمت موردنظر رنو، در بازار ایران عرضه شد و اتفاقا گلایه شدید رنویی ها را نیز در برداشت. 

هرچه هست، به گفته مسئولان رنو، این شرکت بر سر قیمتگذاری محصولاتش در ایران، با خودروسازان داخلی چالش دارد، چالشی که هنوز حل نشده و دود آن به چشم مشتریان می رود.

انتهای پیام/


      
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۳ - ۱۲:۵۶
0
0
امیدوارم بدون اینکه کیفیت کاهش پیداکنه قیمتها پایین بیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران