کد خبر : ۱۲۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه پلت‌فرم خودروهای بنزینی پذیرش ساختار خودروهای برقی را دارند گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و زیست‌محیطی ایران سرمایه‌گذاری بر خودروهای برقی نسبت به خودروهای هیبرید توجیه‌پذیرتر است.
به گزارش خودروکار، شهرام آزادی در رابطه با تحقیق، توسعه و تولید خودروهای برقی و هیبرید در ایران، اظهار کرد: با توجه به آلودگی هوای ایران به خصوص در کلان‌شهرها تولید و عرضه خودروهای برقی نسبت به خودروهای هیبرید توجیه‌پذیرتر است زیرا در خودروهای هیبرید از سوخت فسیلی استفاده می‌شود و این دست خودروها تنها ۳۰ درصد کاهش مصرف سوخت را به ثبت رسانده‌اند.

وی با تأکید بر تفاسیر ارائه شده افزود: صنایع خودرویی کشور باید در زمینه تحقیق، توسعه و تولید خودروهای برقی در کشور سرمایه‌گذاری کنند و با توجه به آنکه خودروهای برقی دارای کلاس‌های مختلفی هستند صنایع خودروسازی کشور می‌توانند با توجه به نیاز بازار محصولاتی را تولید کنند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: مهمترین موضوع در تولید خودروهای برقی، باطری خودرو است که با توجه به نقشه راه تولیدکنندگان خودرو و باطری در آینده نزدیک قیمت باطری خودروهای برقی کاهش پیدا خواهد کرد و به نظر می‌رسد طی ۱۰ سال آینده قیمت تمام شده محصولات برقی به‌صرفه‌تر از نمونه بنزینی باشد.

آزادی ضعف خودروهای برقی در حال حاضر را قیمت بالای محصولات و پیمایش کم آن‌ها دانست و یادآور شد: در سال‌های آینده ضعف محصولات برقی برطرف خواهد شد و باید خودروسازان داخلی در شرایط فعلی به تحقیق و توسعه محصولات برقی بپردازند.

او در پاسخ به این سؤال که آیا خودروهای برقی باید بر روی پلتفرم‌های اختصاصی تولید شوند، خاطرنشان کرد: برای تولید خودروهای برقی می‌توان از پلت‌فرم خودروهای بنزینی استفاده کرد اما نیاز است تا پلت‌فرم بنزینی ساختار پذیرش یک خودروهای برقی را داشته باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران