کد خبر : ۱۲۸۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
«خودروکار» گزارش می دهد؛
مدیرعامل رنو پارس، گفت: برنامه های رنو پارس برای صادرات قطعه و خودرو از ایران آغاز شده و قطعه سازان ایرانی به زنجیره تامین رنو-نیسان می پیوندند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، رامتین اسماعیلی در نشست با دبیران چند رسانه  خودرویی از خبرنگاران با اشاره به موضوع کیفیت، اظهار کرد: در گزارش های سازمان بازرسی کیفیت همیشه ما بین تاپ ها بودیم. همه خودروهای جدید از ابتدا چهار ستاره بودند و بهترین وانت بازار هم متعلق به رنو است.رویه ما در کیفیت بسیار جدی است و با برقراری تیم مستقر در خطوط تولید بر کیفیت نظارت داریم.

او ادامه داد: سازنده های ما امروز برای بقیه خودروها هم قطعه می سازند اما محصولات سایر خودروسازان چهار ستاره نیست. این رویه ما است که استانداردهای رنو در قطعه سازی هم پیاده شود.

اسماعیلی با بیان اینکه خوشبختانه ایران خودرو و پارس خودرو در ماتریکس مقایسه ای رنو قرار دارند، اظهار کرد: در بحث تولید امسال رکورد تولید روزانه را شکستیم و به ۷۵۰ خودرو در روز رسیدیم و تا دیروز ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو تولید کردیم و تا پایان سال میلادی امیدواریم رکورد ۱۶۰ هزار دستگاه را بزنیم.

او افزود: از نظر برند رنو در فروش رنوپارس بعد از رنو فرانسه بزرگترین تولیدکننده محصولات با برند رنو است. البته این به کمک شرکای تجاری ما یعنی ایران خودرو و سایپا بوده است.

اسماعیلی ادامه داد: وقتی ما می گوییم ایران بعد از فرانسه دومین کشور در تولید رنو است خیلی مهم بوده و نشان دهنده پتانسیل های بازار ایران است و باید از شرکای تجاریمون قدردانی کنیم که توانستند در سطح جهانی خودرو تولید کنند.

مدیرعامل رنت پارس با اشاره به موضوع داخلی سازی تصریح کرد: مگاموتور تا چند سال پیش به دلیل تحریم کار نمیکرد اما از سال گذشته میلادی مگاموتور دوباره فعالیت خود را آغاز کرد و رکورد ۵۰۰ قطعه در روز را زده است. همچنین پروژه چرخشگر نیز که سال گذشته آغاز شد اکنون آخرین نسل گیربکس های رنو را تولید می کند.

او افزود: در بحث ای بی اس، از سال گذشته با یک شرکت ایرانی و آلمانی مذاکراتی انجام شد و امیدواریم قرارداد جوینت ونچر این دو شرکت تا پایان سال شمسی به امضا برسد.


اسماعیلی با اشاره به اقدامات محیط زیستی رنو پارس، گفت: تایر سبز موضوع دیگری است که بر روی آن کار می کنیم اما فعلا در حال انتقال تکنولوژی هستیم با تولیدکنندگان داخلی تا بتوانیم این تایر را که موجب کاهش مصرف سوخت می شود را تولید کنیم.

مدیرعامل رنو پارس در پاسخ به خودروکار مبنی بر اینکه پلتفرم جدیدی به ایران خواهیم آورد؟ اظهار کرد: رنوپارس اولین شرکتی بود که بعد از تحریم ها محصولات جدیدش را مثل ساندرو و استپ وی را به بازار ارائه کرد. ضمن اینکه طبیعتا ما پلتفرم های جدید را خواهیم آورد البته که زمانبر خواهد بود.

او در پاسخ به پرسش دیگر خودروکار مبنی براینکه سرنوشت رنو پارس پس از اجرایی شدن جوینت ونچر رنو و ایدرو چه خواهد شد؟ توضیح داد: رنو پارس یو شخصیت حقوقی است که ۵۱ درصد سهام آن متعلق به رنو و ۴۹ درصد متعلق به ایتکو است. دوستانی که شریک ما هستند تولیدشان افزایش داشته و کیفیت نیز همزمان با این تیراژ افزایش داشته است.

اسماعیلی افزود: زمانیکه جوینت ونچر رنو و ایدرو فعالیت خود را آغاز کند ممکن است خدمات مراکز مهندسی رنو پارس با این دو شرکت تجمیع شود اما برنامه ها و موضوعات حقوقی هر دو شرکت متفاوت و مستقل خواهد بود.


مدیرعامل رنو پارس با تاکید بر برنامه های جدی رنو در داخلی سازی، تصریح کرد: در داخلی سازی رنو یک قانون دارد که اگر یک سازنده توانایی تولید دارد که قطعات به او سپرده خواهد شد اما در غیر این صورت ما یک شریک خارجی در کنارشان قرار می دهیم. در پروژه ال۹۰ ما تا مرز ۶۰ درصد داخلی سازی رسیدیم اما به دلیل تغییر در تامین کننده ها، این مقدار کاهش یافت اما مجددا به این عدد خواهیم رسید. همچنین میزان داخلی سازی ساندرو ۴۰ درصد و تندر پلاس بالای ۴۰ درصد است.


اسماعیلی تاکید کرد: ساختار رنو این است که باید ساخت داخل باید به ۸۰ درصد برسدو ز اول سال ۲۰۱۸ به طور مستقیم از سازنده ها بازدید می کنیم تا هم مشکلات را بشناسیم و هم ظرفیت های جدید ایجاد شده.

مدیرعامل رنوپارس با اشاره به موضوع صادرات، بیان کرد: در صادرات قبل از تحریم ها هزار و ۵۰۰ خودرو صادر شد. اکنون نیز همه محصولات برای کلینیک تست رفته و فعلا بازار عراق برای خودروهای سواری مورد هدف ما است. در حال حاضر بازارسنجی می کنیم
و همچنین در کشور عمان برای وانت تندر تقاضا داریم.

او ادامه داد: صادرات قطعه موضوع دیگر است دو قطعه برای روسیه و آفریقا صادر کردیم گرچه شاید تعدادش زیاد نباشد اما اهمیتش این است که ما در زنجیره تامین رنو-نیسان قرار می گیریم.از سال گذشته نیز برنامه ای برای صادرات مواد اولیه پتروشیمی برای قطعه سازان رنو از ایران آغاز شد.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران