کد خبر : ۱۲۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
«خودروکار» گزارش می دهد؛
لانیچا یکی از خودروسازان بزرگی است که سال ها در میان قدرتمندترین خودروسازان بزرگ دنیا قرار داشت. در آن سال ها خودروهای مختلفی توسط این شرکت وارد بازار شد که هر کدام توانستند تاریخ سازی کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، لانچیا استراتوس یکی از خودروهای منحصر به فرد در تاریخ خودروسازی ایتالیا به شمار می آید. این خودروی خیابان در سال 1974 مجوز حضور درمسابقات جهانی رالی را پیدا کرد و وارد گروه 4 برای این مسابقات شد. در آن زمان قرار بود از این خودرو تنها 500 عدد تولید شود اما در نهایت در سال 1978 تعداد 492 خودرو از خط تولید خارج شد.

تعداد پایین تولیدات این خودرو باعث شد تا از همان زمان قیمتش چند برابر شود. همچنین پیدا کردن یک خودروی کاملا سالم تقریبا غیرممکن شده است تا این که یک نفر از صاحبان این خودرو تصمیم گرفته است آن را به فروش برساند. قیمت نهایی این خودرو 475 هزار دلار (نزدیک به 2 میلیارد تومان) اعلام شده است.



این خودرو چهل و چهارمین خودرویی است که در سال 1974 تولید شد و از آن زمان تا کنون تنها 71 هزار کیلومتر پیموده و تنها دو بار به فروش رسیده است. تمام قطعات این خودرو همان مواردی است که سال ها پیش توسط کارخانه روی آن نصب شده اند.



درقلب این خودرو نیز یک پیشرانه 2.4 لیتری دینو V6 قرار گرفته که دقیقا همان چیزی است که از کارخانه خارج شده است. قدرت از پیشرانه توسط گیربکس 5 سرعته به چرخ های عقب هدایت می شود. بدنه این خودرو نیز مخصوص رالی به رنگ قرمز روسو آرانسیو درآمده است.



مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران