کد خبر : ۱۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: سهم واردات رنو و لکسوس در سال جاری رشد کرده است. این در حالی است که همچنان هیوندا و کیا و تویوتا بیشترین سهم وارادات را دارا هستند.

به گزارش خبرنگار خودروکار، فرهاد احتشام زاد در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز بعد از ابلاغ اجبار واردکنندگان به داشتن مجوز از شرکت مادر این اتفاق هنوز رخ نداده است، توضیح داد: از بهمن ماه سال گذشته وزارت صنعت اعطای نمایندگی به شرکت ها را در قالب داشتن مجوز از شرکت مادر ممنوع کرد به این دلیل که برجام برقرار شده بود و ما نیز به تحقق آن خوشبین بودیم.

او ادامه داد: علیرغم اینکه ما خوشبین بودیم فضای فعلی همچنان مه آلود است و واردکنندگان ایرانی در حال مذاکره برای گرفتن مجوز از شرکت مادر هستند.

احتشام زاد با بیان اینکه گرفتن نمایندگی از شرکت مادر به سیاست های هر دو کشور در مذاکرات بستگی دارد، تاکید کرد: اکنون حدود ۴۰ درصد از واردکنندگان ما دارای مجوز از شرکت مادر نیستند و در حال مذاکره برای دریافت این مجوز هستند اما باید توجه داشته باشیم که سهم ایران و خاورمیانه از بازار خودروی جهان حدود ۲ درصد است و ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که همه شرکت ها خودشان را برای این سهم به خطر بیاندازند.


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران