کد خبر : ۱۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
در حالی که گفته می شود فولکس واگن برای تولید محصولاتش در ایران به سراغ کرمان موتور رفته، قطعی شدن این موضوع می تواند به تغییر معادلات در بخش خصوصی خودروسازی کشور بیانجامد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پیش تر فولکس واگن مذاکراتی را با یکی از شرکت های بخش خصوصی کشور به نام گروه صنعتی ماموت، انجام داد و خیلی ها گمان می کردند این دو شرکت در نهایت به توافق نهایی برسند.

اوضاع به شکلی بود که حتی برخی مسوولان ارشد وزارت صنعت،معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع نیز تلویحا عنوان کردند فولکس با ماموت توافق کرده و این خودروساز آلمانی تا پایان سال راهی کشور خواهد شد. با این حال، نه مسوولان فولکس و نه ماموتی ها هیچکدام رسما این خبر را تایید نکردند و حالا نیز خبر می رسد غول صنعت خودرو جهان تغییر مسیر داده و از ماموت به سمت کرمان موتور چرخیده است.

بر این  اساس، فولکس واگن به  احتمال زیاد، تولید برخی محصولات خود را به کرمانی ها می سپارد و ماموت نیز نمایندگی واردات بخشی دیگر از خودروهای این شرکت را اخذ خواهد کرد. این اما پایان ماجرا  نیست، چه آنکه با رفتن فولکس به کرمان موتور، امیدهای دیگر خودروساز بخش خصوصی کشور یعنی راین خودرو برای تولید دوباره محصولات هیوندایی کره، زنده خواهد شد.

پیش تر خبر رسید که کرمان موتور می خواهد برخی محصولات هیوندایی را مونتاژ کند و این در حالی بود هیوندایی در گذشته میهمان راین خودرویی ها شده و در این شرکت محصولاتی شامل آوانته و ورنا مونتاژ می کرد. این در حالی است که اگر شراکت فولکس و کرمان موتور قطعی شود، هیوندایی به احتمال فراوان به سراغ دوست قدیمی اش در ایران رفته و دوباره میهمان راین خودرو خواهد شد.

با حضور فولکس و هیوندایی در بخش خصوصی صنعت خودرو ایران، نه تنها رقابت در این بخش افزایش می یابد، بلکه کل بازار خودرو کشور متاثر از این ماجرا می شود، چه آنکه رنو و پژو نیز برای رقابت با این دو رقیب قدرتمند، بیش از پیش تلاش خواهند کرد. از آن سو حضور چینی ها و ویراژ آنها در بخش خصوصی نیز کمرنگ می شود، هرچند چینی ها قطعا همچنان در بازار ایران حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/   
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران