کد خبر : ۱۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
سایپا اگر نتواند خودرویی قابل رقابت با کوئید را روانه بازار کند، به احتمال زیاد بازی را در بازار خودروهای به اصطلاح ارزان کشور، به ایران خودرو خواهد باخت.
 به گزارش خودروکار،دومین خودروساز کشور اگرچه هنوز هم با پراید و تیبا در بازار خودروهای به اصطلاح ارزان کشور، خودنمایی می کند، با این حال سایپایی ها خود نیز خوب می دانند که باید به فکر محصولاتی جدید بوده و به خصوص برای گاو شیرده شان (پراید) جایگزینی مناسب بیابند.
هرچند گفته می شود سایپا به تدریج تیبا را جایگزین پراید خواهد کرد، با این حال ازآنجاکه ظاهرا ایران خودرو قصد تولید کوئید (محصول ارزان قیمت رنو) را دارد، نارنجی های جاده مخصوص باید به فکر عرضه رقیبی قدرتمندتر باشند. 
سایپا اگر نتواند خودرویی قابل رقابت با کوئید را روانه بازار کند، به احتمال زیاد بازی را در بازار خودروهای به اصطلاح ارزان کشور، به ایران خودرو خواهد باخت. به نظر می رسد این شرکت بتواند در مذاکره با خودروسازانی ماند رنو و نیسان، محصولی قابل قبول در بازه قیمتی 20 تا 30 میلیون تومان عرضه کند.
سایپایی ها اما باید برای بازه های قیمتی 30 تا 40 و 40 تا 50 میلیون تومان خود نیز چاره بیندیشند، چه آنکه در حال حاضر بخش اعظم این بازارها در اختیار ایران خودرو و شرکت های چینی قرار دارد. 
در این شرایط، سیتروئن که قرار است صاحب نیمی از سهام پارس خودرو (از شرکت های زیر مجموعه سایپا )شود، گزینه مناسبی برای پر کردن خلاء های دومین خودروساز بزرگ ایران به شمار می رود. این خودروساز فرانسوی دارای محصولاتی در رده قیمتی 30 تا 50 میلیون تومان است و اگر سایپا قراردادی محکم برد-برد با این شرکت منعقد کند، می تواند به حضوری قدرتمندتر در بازه های قیمتی 30 تا 40 و 40 تا 50 میلیون تومان امیدوار باشد. البته در کنار سیتروئن، شرکت هایی مانند رنو و نیسان نیز قابلیت کمک به سایپا را در این مورد دارند./انتهای پیام
تيتر20
برچسب ها: خودرو ، خودروکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران