کد خبر : ۱۴۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
تعمیرکار خود باشید - قسمت بیست و دوم
پاره ای از ایرادهای خودرویی بسیار ساده و روش برطرف کردن آن ها نیز آسان است. "تعمیرکار خود باشید" با بیان ساده شما را به رفع مشکل پیش آمده دعوت و تا زمان رفع مشکل مرحله به مرحله راهنمایی می کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، افت توان پمپ بنزین یا کاهش فشار بنزین در سیستم سوخت رسانی خودرو، مخصوصا در پیشرانه های انژکتوری، موجب افت توان ناگهانی پیشرانه مخصوصا به هنگام شتابگیری می شود.

افت فشار بنزین، متعاقبا موجب کاهش توان و عملکرد خودرو می شود. اما چطور می توان متوجه شد که فشار پمپ بنزین کافی است؟

در خودروهای انژکتوری، ولو یا دریچه کوچکی درست همانند ولو تایر موتورسیکلت و خودرو درست بر ریل سوخت وجود دارد که درصورت فشردن پین وسط آن، فشار ریل سوخت آزاد شده و سوخت به بیرون است.



برای تست سلامت پمپ و اطمینان از کافی بودن فشار سوخت در ریل و پشت سوزن ها می توان از فشارسنج های مخصوص سنجش فشار سوخت بر این ولو استفاده کرد. به نحوی که با نصب فشارسنج مخصوص و باز کردن سوئیچ فشار سوخت در ریل بالا می رود و فشارسنج عدد متناضر با فشار صحیح پمپ بنزین مورد نظر را نشان می دهد.

روش نه چندان دقیق دیگر بررسی فشار و شدت پاشش بنزین به هنگام باز بودن سوئیچ از ولو ریل سوخت است. به این منظور که در صورت باز بودن سوئیچ و افزایش فشار سوخت در ریل، با فشردن پین ولو بنزین با فشار به سمت بالا پاشش می کنند. شدت این پاشش و قدرت پرتاب بنزین تا ارتفاعی مشخص نشانگر سلامت پمپ یا خرابی آن و ادوات مربوط آن است.

در پیشرانه های کاربراتوری خرابی پمپ بنزین وابسته به برقی یا مکانیگی بودن آن بر اساس سرعت پر شدن مخزن داخلی کاربراتور یا سرعت مصرف شدن آن از سوی پیشرانه تعیین می شود. البته مسیر سوخت در سیستم کاربراتوری نیز قابلیت اندازه گیری با فشار سنج مخصوص را نیز دارد.

خبرنگار خودروکار: مصطفی انیسی
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران