کد خبر : ۱۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
نیسان اعلام کرد که موفق شده است 34 درصد از سهام کمپانی ژاپنی میتسوبیشی را خریداری کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ به دنبال رسوایی تقلب در آزمایشات آلایندگی کمپانی میتسوبیشی که تاثیر چشمگیری بر روی بازار خودرو ژاپن گذاشته بود، رنو- نیسان اقدام به خرید بخشی از سهام میتسوبیشی کرد. ارزش این قرار داد به مبلغ 2.28 میلیارد دلار است.
 
اکنون نیسان اصلی ترین و بزرگ ترین سهامدار میتسوبیشی است و سهام این شرکت را تحت کنترل خود دارد. همچنین رییس کمپانی نیسان، کارلوس گوسن، به عنوان مدیر مسئول میتسوبیشی منسوب شده است.

این خرید سهام باعث شد تا رنو – نیسان از نظر میزان فروش در دنیا در میان 3 خودروساز برتر سال 2016 قرار بگیرد. پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری چیزی حدود 10 میلیون دلار از تولیدات این شرکت به فروش برسد. در سال 2015، سه خودرو ساز برتر به ترتیب تویوتا (10.15 میلیون دلار)، فولکس واگن (9.93 میلیون دلار) و جنرال موتورز (9.8 میلیون دلار) بودند.

به گفته آقای گوسن، ترکیب شدن رنو- نیسان– میتسوبیشی یک نیروی جدید در بازار جهانی خودرو را به وجود خواهد آورد.

به گفته او، حوزه هایی که موجب سود دهی این کمپانی ها می شوند مقیاس اقتصادی، فناوری تکنولوژیکی و توانایی کارخانه ها و خط تولیدشان برای تولید میزان بیشتر خودرو ها به منظور تامین نیاز مشتریان در نقاط مختلف دنیا نیز هست.

دست یافتن به چنین مقیاسی همیشه یکی از اهداف آقای گوسن بوده است که در دنیا به متحول کردن وضعیت اقتصادی شرکت های خودروسازی معروف است. در سال 1996، تنها در طول 1 سال، او شرکت بحران زده رنو را تبدیل به یک شرکت سود ده کرد. او دقیقا همین کار را 5 سال بعد با کمپانی نیسان انجام داد.

نیسان و میتسوبیشی سال ها با یکدیگر همکاری می کردند. آقای گوسن اشاره کرد که این شرکت ها می توانند از طریق سیاست هم افزایی، ارزش کنونی 231.5 میلیارد دلاری خود را تا سال 2017 به مبلغ 579 میلیارد دلار برسانند، یعنی 60 درصد افزایش.


مازیار جعفریه
منبع: Motorauthority

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران