کد خبر : ۱۴۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
«خودروکار» گزارش می‌دهد؛
خودروهای الکتریکی در حال رشد در بازار چین هستند و شرکت های مختلف تلاش های جدی خود را برای تصاحب این بازار آغاز کرده اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروهای الکتریکی با قدرت زیادی در حال رشد و توسعه در میان چینی ها هستند و این کشور قوانین جدیدی نیز در مورد این دسته از خودروها وضع کرده است. شرکت های چینی نیز برنامه های ویژه خود را برای آماده کردن هرچه بیشتر بازار برای استقبال از این خودروها اعلام کرده اند.

مثال خیلی واضح در مورد شرکت های چینی، «دیدی چوژنگ»، شرکت بزرگی که در سال 2016 سهام و بازار «اوبر» را در چین خریداری نمود، است. این شرکت برنامه خود را برای ایجاد یک شبکه خودروهای الکتریکی با 12 خودروساز اعلام کرده است. این 12 خودروساز شامل شرکت های محلی مانند جیلی و BYD و همچنین شرکت های خارجی مانند کیاموتورز و اتحاد سه گانه رنو، نیسان و میتسوبیشی هستند.

شرکت «دیدی» همچنین اعلام کرده است که با این شبکه از خودروهای الکتریکی قصد دارد پلتفرم سرویس خودرو خود را ایجاد کند. همچنین میزان فروش خودروهای انرژی جدید در چین به شدت افزایش داشته است. طبق آخرین آمارها، میزان فروش این خودروها در سال گذشته 700 هزار دستگاه افزایش داشته و پیش بینی میشود تا 2 میلیون دستگاه در سال 2020 و 5 میلیون دستگاه تا سال 2025 افزایش داشته باشد.

احتمال به وجود آمدن یک رقابت شدید میان خودروسازان در طی 7 یا 8 سال آینده غیرقابل انکار است و حتما شاهد آن خواهیم بود. همچنین در بازار خودروهای الکتریکی نیز میزان فروش بسیار بالا رفته و به همین سبب دولت تصمیم گرفته تا یارانه شرکت ها را قطع کند و البته این باعث نشده تا شرکت های کوچکتر دست از کار بکشند.

همچنین نیسان هم برنامه های جداگانه خود را برای بازار چین اعلام کرده است. این شرکت ژاپنی قصد دارد امسال فروش نیسان لیف را در چین آغاز کرده و همراه با شریک چینی اش 20 خودروی تمام الکتریکی را نیز طی 5 سال آینده بسازد.

همچنین ماه اکتبر سال گذشته، تسلا اعلام کرد که در شانگهای یک کارخانه برای تولید مدل 3 خواهد ساخت و همچنین مدل Y که شاسی بلند تسلا هست نیز به این کشور خواهد آمد.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع :
cnbc.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران