کد خبر : ۱۴۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
دیشب در حالی از جدیدترین محصول میتسوبیشی در ایران به نام میراژ 2017 رونمایی شد که به نظر می رسد این خودروساز ژاپنی بیش از سایر هموطنانش امکان ماندن در بازار کشور و توسعه فعالیت هایش را دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، میتسوبیشی که شانزدهمین خودروساز بزرگ جهان جهان به شمار می رود، طی دو سال گذشته حضوری پر رنگ تر از قبل را در بازار ایران تجربه کرده و گفته می شود تا پایان امسال، تیراژ خودروهایش در کشور به حدود هشت هزار دستگاه خواهد رسید.
لنسر،اوتلندر،میراژ و ASX، چهار محصولی هستند که طی دو سال گذشته راهی ایران شده اند و گفته می شود طی سال آینده نیز محصولی جدید از میتسوبیشی به ایران خواهد آمد. ازآنجاکه ژاپنی ها بسیار سخت تصمیم می گیرند و در مورد بازار ایران نیز فوق العاده محتاط عمل می کنند، همواره بیم رفتن ناگهانی آنها از بازار ایران وجود دارد، درست مانند دوران تحریم که همه خودروسازان این کشور از ایران رفتند.
تا چندی دیگر نیز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد و خیلی ها معتقدند این موضوع می تواند در آینده حضور خارجی ها در ایران اثرگذار باشد. بر این اساس حتی گفته می شود که ممکن است نتیجه انتخابات آمریکا سبب خروج برخی خودروسازان از ایران و یا مانع ورود آنها به کشور شود و در این بین، ژاپنی ها کاندیداهای اصلی این احتمالات هستند.
این در شرایطی است که به گفته مسوولان میتسوبیشی، ماندن این شرکت در ایران ارتباطی با نتیجه انتخابات آمریکا نداشته و آنها قصد گسترش فعالیت خود را نیز دارند. این اطمینان مسوولان میتسوبیشی از آن جهت است که این شرکت حضور چندان گسترده ای در بازار آمریکا ندارد و بنابراین نگران تحریم آمریکایی ها در صورت ماندن در ایران نیست.
این شرکت جزو معدود خودروسازان دنیا به شمار می رود که در ایران دارای نماینده رسمی واردات بوده و در حال حاضر به طور مستقیم با بازار خودرو کشور در ارتباط است و این موضوع از عزم خودروساز ژاپنی برای گسترش فعالیت هایش در بازار ایران حکایت می کند.
با این حال، دیگر خودروسازان ژاپنی یعنی تویوتا و هوندا و نیسان، حضورشان در ایران ارتباط مستقیم با نظر آمریکایی ها دارد و مشخص نیست آنها می توانند مجوز حضور در بازار خودرو کشور را از ایالات متحده آمریکا کسب کنند یا نه.

انتهای پیام/
  

برچسب ها: میتسوبیشی ، میراژ2017
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران