کد خبر : ۱۵۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
خودروهای افسانه ای تاریخ(10)؛
پیشرانه V10 در کنار دیفرانسیل عقب و قدرتی که به راحتی می تواند لامبورگینی را پشت سر بگذارد، همه از خصلت های وجودی لکسسی است که شاید دیگر در تاریخ تکرار نشود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، نگاه به گذشته تاریخ خودرسازی همیشه می تواند برای افرادی که به این صنعت علاقه دارند جذاب و شگفت انگیز باشد. خودروسازی به قدری گسترده است که در هر کجای تاریخ آن می توان یک خودروی خاص را مشاهده کرد اما در میان آن ها برخی خودروها بیشتر در یادها می مانند. در سری مطالب خودروهای افسانه ای تاریخ قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مدل هایی که تا همیشه در یاد بشریت خواهند ماند.

اصطلاحی است که می گوید اتفاقات خوب برای آن افرادی رخ می دهد که صبر بیشتری دارند و علاقمندان به خودرو نیز نزدیک به 9 سال صبر کردند تا لکسس LFA رونمایی شود. آن ها این مدت را صرف تولید اولین سوپر خودرویی خود کردند تا دل هر دوست دار خودرویی را برباید و در این امر موفق هم شدند. 



اما شاید عجیب به نظر برسد که چرا این زمان برای رسیدن به نقطه پایانی طول کشیده است. در این باره باید بگوییم که مهندسان طراحی این خودرو چندین بار تغییرات گسترده ای در طرح های خود ایجاد کرده اند. هر بار که در ساخت به آنچه می خواستند نمی رسیدند دوباره به نقطه صفر باز می گشتند و خودرو را دوباره طراحی می کردند. یکی از بزرگترین تغییراتی که آن ها ایجاد کردند تغییر جنس خودرو از آلومینیوم به فیبر کربن بود. 



از دیگر چالش های پیش رو طراحان این خودرو نگهداشتن اصالت لکسس در طراحی داخلی بود که برای این امر از تعدادی طراحی بسیار خاص استفاده شد. تیم طراحی داخلی این خودرو از 19 نفر تشکیل شده بود که از میان 7700 کارمند این بخش انتخاب شده بودند و در میان برترین ها قرار داشتند. 

در سال 2009 و نمایشگاه خودرو توکیو نمونه کامل شده LFA به نمایش گذاشته شد و اعلام شد که در سال آینده وارد بازار خواهد شد. این خودرو با یک پیشرانه V10 با قدرت 552 اسب بخار و حجم موتور 4.8 لیتری خیلی زود به تیتر تمام رسانه های خودرویی تبدیل شد. 



لکسس برای ثبت رکورد در پیست نوربررنیگ قطعات جدیدی را به خودرو افزود تا 11 اسب بخار قدرت آن را افزایش دهد. قیمت 445 هزار دلاری این مدل تنها به خاطر چند تغییر کوچک 70 هزار دلار از مدل پایه گران تر بود و تنها 50 نمونه از آن ها به طور جهانی ساخته شد. در مجموع 500 لکسس LFA تولید شد که آخرین نمونه آن در دسامبر 2012 از کارخانه خارج شد. اکنون قیمت نمونه های باقی مانده از قیمت کارخانه بالاتر است. 

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران