کد خبر : ۱۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
در روزهایی که تب توقف واردات خودرو به کشور بالا گرفته، ورود یکی از مدل های میتسوبیشی به ایران نیز متوقف شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در حال حاضر ثبت سفارش و واردات میتسوبیشی مدل ASX متوقف و این خودرو فعلا اجازه واردات به ایران را ندارد. این شاسی بلند ژاپنی که اتفاقا توانسته به نوبه خود جای مناسبی نزد مشتریان داخلی باز کند، با مانع سازمان ملی استاندارد مواجه و برای ورود دوباره به بازار ایران باید فعلا منتظر بماند.

آن طور که مسوولان آرین موتور (نمایندگی رسمی میتسوبیشی در ایران) عنوان می کنند، دلیل توقف ثبت سفارش و واردات مدل ASX، اتمام دوره همولوگیشن این محصول است. طبق قانون سازمان ملی استاندارد، اگر از دوره همولوگیشن خودروهای وارداتی بیش از سه سال بگذرد، این خودروها اجازه ثبت سفارش و واردات نخواهند داشت.

در حال حاضر نیز دوره سه ساله همولوگیشن میتسوبیشی ASX به پایان رسیده و بر این اساس، آرین موتور فعلا نمی تواند اقدام به واردات این محصول بکند. البته آن طور که مسوولان این شرکت می گویند، مشکل ASX در حال رفع شدن بوده و این شاسی بلند ژاپنی تا چندی دیگر دوباره راهی ایران خواهد شد.

این در شرایطی است که با توجه به عزم جزم سازمان ملی استاندارد نسبت به اجرای قانون همولوگیشن، خودروهای وارداتی دیگری هم در معرض خطر توقف ثبت سفارش و واردات قرار دارند.

گفتنی است با توجه به اینکه برای رفع این مشکل نیاز به انجام مجدد همولوگیشن بوده و آرین موتور این پروسه را شروع کرده است، به نظر می رسد این مهم در یک ماه آینده به سرانجام برسه و مشکلی بابت ورود و شماره گذاری این خودرو وجود نداشته باشد.

گزارش از محسن بهداد

انتهای پیام/
  
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران