کد خبر : ۱۵۷۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
خودروکار گزارش می دهد؛
شرکت موتورسیکلت سازی ب ام و از پایان تولید محصولات خانواده «سری R Nine T» خبر داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شرکت موتورسیکلت سازی ب ام و آلمان در تصمیم عجیب از عدم تمایل خود برای تداوم تولید مدل های سری R Nine T، که از محصولات گذشته نگر (retro style) ب ام و به شمار می روند، خبر داده است. در تاریخچه ب ام و تا به امروز پنج محصول گذشته نگر به چشم می خورد که تلفیقی از امکانات مدرن و طراحی کلاسیک هستند و در محصولات سری مذکور این مشخصه به خوبی قابل رؤیت هست.

سری R Nine T در سال 2014 میلادی از سوی ب ام و معرفی و به بازار عرضه شد تا یک کلاس موتورسیکلت خاص نیز به خانواده محصولات دو چرخ ب ام و اضافه شود. حال اما تنها با گذشت 4 سال از زمان ورود موتورهای گذشته نگر ب ام و به بازار، این کمپانی از انصراف خود از تولید سری R Nine T سخن به میان آورده است.



کارشناسان مهم ترین دلایل اتخاذ چنین تصمیمی از سوی ب ام و را در دو مورد می دانند؛ یکی روی کار آمدن مدل  کانسپت R5 Hommage که پس از آن استقبال از موتورسیکلت های سبک bobber در بین علاقه مندان به موتورسیکلت زیاد شد و این سبک موتورسیکلت به تنها می تواند جایگزینی بر محصولات گذشته نگر ب ام و باشد. دلیل دیگر را نیز تقلید اکثر شرکت ها از این کلاس که رفع انحصار از ب ام و را در پی داشته است می دانند. نمونه بارز آن نیز شرکت موتورسیکت سازی امریکایی « Roland Sands » است که محصولی کاملا شبیه به کانسپت اولیه ب ام و  R Nine T را معرفی کرده است.





بدین ترتیب به نظر می رسد که شرکت موتورسیکلت سازی ب ام و قصد دارد فقط  تمرکز خود را بر روی موتورسیکلت‎های سبک bobber  بگذارد و پس از مدت بسیار اندک از زمان ورود محصولات R Nine T، خط بطلانی بر تداوم تولید این محصولات کشیده است.






مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع:‌motorcular.com
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران