کد خبر : ۱۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
وزارت صنعت،معدن و تجارت در حالی جدیدترین آمار تولید خودروهای داخلی را اعلام کرد که طبق آن، سایپا تولید محصول آریو را از سر گرفت.
به گزارش خودروکار، طبق آمار هفت ماه امسال، آریو یا همان S300، یکی از محصولات چینی سایپا، دوباره در خط تولید قرار گرفته و این در حالی است که تولید این خودرو برای مدتی متوقف شده بود.

بنابر آمار اعلامی، سایپایی ها طی مهر ماه امسال 190 دستگاه آریو را به تولید رسانده اند تا در مقایسه با مهر ماه سال گذشته، حدود 96 درصد افزایش تیراژ را تجربه کنند. همچنین تیراژ این چینی مونتاژی در هفت ماه امسال به یک هزار و  454 دستگاه رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد را به خود می بیند.

آریو به شرکت زوته چین تعلق دارد و همین چندی پیش به ناوگان تاکسیرانی کشور نیز پیوست.

ازسرگیری تولید آریو در شرایطی است که این محصول در بن رو به تولید می رسد و هم اکنون سرنوشت این سایت در هاله ای از ابهام قرار دارد. طبق تفاهم نامه رنو با سازمان گسترش و نوسازی ایران، این شرکت قرار است برای تولید محصولات جدید رنو در اختیار خودروساز فرانسوی قرار بگیرد. بن رو که یکی از سایت های شهرستانی سایپا به شمار می رود و در ساوه واقع است، علاوه بر آریو، وانت پراید را نیز تولید می کند.

دومین خودروساز بزرگ کشور در شرایطی مشغول تولید در بن رو است که به گفته مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، این سایت با موافقت مسوولان سایپا به رنو واگذار شده است. با این شرایط مشخص نیست تکلیف تولید آریو و وانت پراید پس از واگذاری بن رو چه خواهد شد.

انتهای پیام/
 



برچسب ها: آریو ، بن رو
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۱۱:۱۳
0
0
آقا ما آریو خریدم خشک الان که میخوام بفروشم کارشناس گفته ماشینت دوتا گلگیر جلو، کاپوت جلو ، درب سمت شاگرد تعویض یعنی چی مگه ما پولمونو از سر راه پیدا کردیم که اینطوری به ملت میندازید ........
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران