کد خبر : ۱۶۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
خودروکار گزارش می‌دهد؛
جنرال موتور با کمک یک نرم افزار ساخت شرکت Autodesk از یک قطعه خودرو ساخته شده توسط پرینت 3 بعدی رونمایی کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، جنرال موتورز توانست به وسیله پرینت سه بعدی قاب نگه دارنده صندلی به اتاق را از فولاد ضد زنگ تولید کند. در مقایسه با قاب‌های سنتی، این قطعه 40 درصد سبک تر و 20 درصد محکم تر است. این قطعه از 8 قطعه کوچک تر تشکیل شده است.

این قطعه به وسیله نرم افزار Bay-area تولید شده توسط Autodesk تولید شده است. نام تکنولوژی این نرم افزار "طراحی تولیدی" نام دارد. این نرم افزار از طریق استفاده از "Cloud Computing" و یک سری از الگوریتم‌های خاص و همچنین صدها پارامتر کانسپت از پیش تعیین شده این قطعات را طراحی می‌کند.



جنرال موتور با انجام این کار نوید آینده ساخت قطعات خودرو با هزینه و وزن کمتر را می‌دهد.

اسکات ریس، قائم مقام شرکت Autodesk در این رابطه می‌گوید: "طراحی تولیدی آینده تولیدی در دنیا است و شرکت جنرال موتور با ساختن قطعاتی سبک برای خودوهایش یکی از پیشتازان این امر است. تکنولوژی های تولیدی نحوه مهندسی ساخت قطعات را به طور کلی تغییر خواهد داد و به همین وسیله شرکت جنرال موتورز می تواند صدها قطعه را  با استفاده از این تکنولوژی و با کیفیت بسیار بالا تولید کند. این روش همچنین بسیار سریع تر از شیوه قدیمی است."

شرکت Autodesk به واسطه این سیستم، می تواند جنزال موتورز را به رویای تولید خودروهای مقرون به صرفه اش برساند به این دلیل که در این تکنولوژی دیگر خبری از تامین کننده های متعدد نیست و پروسه تولید بسیار راحت می‌شود.

شرکت جنرال موتورز و شرکت اتودسک برای اجرای طرح پرینت سه یعدی چندین سال با هم همکاری داشتند.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Motor Authority

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران