کد خبر : ۱۶۶۷۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
خودروکار گزارش می‌دهد؛
سیتروئن خودروساز قدیمی اروپا یکی از خلاق ترین شرکت هایی است که تا امروز در این عرصه فعالیت کرده و به موفقیت های چشمگیری رسیده است. ابداعات این شرکت امروزه نیز توسط بسیاری شرکت های دیگر استفاده می شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سیتروئن یکی از شرکت های بزرگی است که اگر بخواهیم لیست ابداعات آن را بیان کنیم یک مقاله کافی نخواهد بود. آن ها امکاناتی را وارد خودروها کرده اند که شاید امروزه یک امر بدیعی در میان خودروها باشد. در این گزارش قصد داریم نگاهی به جذاب ترین خلاقیت های سیتروئن داشته باشیم که بعید می دانیم که پیش از این آن را می دانستید.

سیتروئن لایت 15 – 1934



این خودرو در سال 1934 وارد بازار شد و خیلی زود به شهرت رسید. ساخت یکپارچه بدنه این خودرو برخلاف دیگر رقیبان هم دوره اش باعث می شد تا تکان های کمتری داشته باشد و همچنین این خودرو را به عنوان محصولی که دیفرانسیل جلو را به دنیا معرفی کرد می شناسند. البته سیتروئن اولین کارخانه ای نبود که از سیستم FWD استفاده می کرد اما بدون شک نقش اصلی در معروف شدن آن داشت.

سیتروئن دی اس – 1955



چه چیزی می توان در مورد دی اس گفت؟ بهترین خودرویی که در دهه 50 میلادی از این شرکت به بازار عرضه شد و سبک خودروهای فرانسوی را تغییر داد. این خودرو به سرنشینان حس سواری یک لیموزین ویژه را می داد که فضای پای زیادی داشت. در ضمن طراحی بسیار آیرودینامیک و همچنین لبه های ایجاد شده در خودرو برای اولین بار در این مدل به کار رفت. جالب است بدانید که این خودرو از چراغ های متحرک بهره مند بود که با چرخش فرمان، جهت نور نیز تغییر پیدا می کرد.

سیتروئن اس ام – 1970



در مورد این مدل هر چه بگوییم کم است، یک پیشرانه V6 طراحی مازراتی در قلب آن جای گرفته بود که در کنار آیرودینامیک عجیب بدنه این خودرو یک فضای خاصی را به آن می داد. از جهات بسیاری می توان این خودرو را پدر تمام مدل های GT امروزی دانست. همچنین سیستم فرمان پذیری حساس به سرعت که امروزه استفاده می شود ابتدا در این خودرو بود، سیستم تنظیم ارتفاع و همچنین قابلیت کار کردن تمام 24 ساعت شبانه روز با سرعت بالای 120 کیلومتر بر ساعت از قابلیت های این خودرو به شمار می آیند.

سیتروئن ایکس ام – 1989



این مدل برای جایگزینی مدل های قبلی مانند CX و DS آمد و خاطرات فراموش شده SM را نیز زنده کرد. استفاده زیاد از پنجره های مختلف در این خودرو از نکات خلاقانه ای بود که سیتروئن در این مدل استفاده کرد. این خودرو 14 پنجره مختلف داشت و همچنین برای اولین بار بود که سیستم تعلیق و تنظیم ارتفاع سیتروئن ها به صورت کامپیوتری کنترل می شد.

سیتروئن زانتیا – 1993



خودرویی که کاملا با آن آشنا هستید و مدت ها در ایران به تولید می رسید و افراد زیادی از آن استفاده می کردند. این خودرو با ورودش به بازار تعریف تازه ای از سیستم تعلیق را برای دنیا معنا کرد به طوری که بسیاری اصلا باورشان نمی شد که این خودرو چنین سیستم هوشمندی داشته باشد. راحتی بالا و ایمنی زیادی این خودرو در هنگام پیجیدن از جمله مزیت های خاص آن بود. همچنین جالب است بدانید که زانتیا همچنان بالاتر از خودروهای جدید و انواع مدل های اسپرت سریعترین خودرو در آزمون الک سوئد به شمار می آید.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : carmagazine.co.uk

انتهای پیام/

برچسب ها: خودروکار ، سیتروئن
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران