کد خبر : ۱۶۶۸۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
خودروکار گزارش می دهد؛
فروش خودرو در کشورهای اروپایی در چهار ماه نخست سال میلادی در مقایسه با همین برهه زمانی در سال گذشته با رشد 2.6 درصدی همراه بوده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، به تازگی از سوی انجمن توزیع کنندگان و اتحادیه خودروسازان اروپا داده های ارزیابی بازار فروش خودرو در چهار ماه نخست سال 2018 منتشر شده است و طبق آخرین آمار، میزان فروش خودرو در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) مشتمل بر ایسلند، نروژ، سوئیس و لیختن اشتاین در چهار ماه ابتدایی سال 2018 نسبت به همین برهه زمانی در سال گذشته در مجموع با رشد 2.6 درصدی همراه بوده و به مرز فروش 5 میلیون و 631 هزار دستگاه خودرو رسیده است.

طبق آمار از کشورهایی که بیشترین میزان نزول فروش را تجربه کرده اند می توان به انگلستان با 8.8 درصد کاهش، ایرلند با 4.7 درصد و ایسلند با 4.2 درصد کاهش اشاره کرد. همچنین بیشترین رشد فروش نیز به کشورهای کرواسی، یونان و رومانی به ترتیب با 32.2، 26.1 و 25.4 درصد رشد تعلق دارد.

آمار همچنین از رشد 9.6 درصد فروش خودرو در بازار اروپا در ماه آوریل میلادی حکایت دارد. میزان فروش خودرو در ماه آوریل با ثبت رقم فروش 1 میلیون و 348 هزار و 659 دستگاه همراه بوده است.
در ماه گذشته میلادی، کشورهای مجارستان و لیتوانی رشد 38.9 درصدی و یونان رشد 24.2 درصد فروش خودرو را به ثبت رسانده اند.



مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobil.haber7.com
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران