کد خبر : ۱۶۷۰۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
خودروکار گزارش می‌دهد؛
مشکلاتی که روزگاری گریبان فولکس واگن را گرفته بود حالا به سراغ شرکت های زیرمجموعه و تابعه آمده و آن ها را نیز درگیر خود کرده است. پورشه نیز از ترکش های این مشکلات در امان نبوده و حالا به فراخوان محصولات خود پرداخته است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پورشه به تازگی نزدیک به 60 هزار خودرو دیزلی خود را که شامل مدل های کاین و ماکان هستند را به خاطر مشکلات آلایندگی فراخوان کرده است. این اتفاق پس از بررسی های جدید وزارت حمل و نقل آلمان و کشف چند مورد تخلف در محصولات این شرکت رخ داده است.

در بررسی های انجام شده مشخص شده است که خودروهای این شرکت که به پیشرانه های دیزلی یورو 6 مجهز شده اند، یک دستگاه خرابکاری و تقلب در قلب خود دارند که نتایج آلاینده شرایط آزمایشگاه را دستکاری می کند. به همین دلیل پورشه مجبور به فراخوان خودروهای خود شده تا سیستم کنترل آلاینده آن ها را به روز رسانی کند. در غیر این صورت با مجازات ممنوعیت فروش روبرو خواهد شد.

چندی پیش شایعه شده بود که پورشه با توجه به افت فروش محصولات دیزلی قصد دارد به طور کلی این پیشرانه ها را از سبد محصولاتش حذف نماید که البته مشخص شد این خبر یک شایعه غلط بوده است. دتلو ون پلاتن، مدیر فروش کارخانه طی صحبت هایی اعلام کرد که در آینده باز هم پیشرانه های دیزلی در محصولات این شرکت حضور دارند.

وی در صحبت های خود اعلام کرده است که، ما قصد خروج کامل از محصولات دیزلی را نداریم و هرگز این مورد را اعلام نکرده ایم اما برنامه هایی برای مدل های شاسی بلند مانند کاین و ماکان در نظر داریم. در این نوع محصولات منطقی است که از پیشرانه های دیگری استفاده کنیم چرا که مشتریان نیاز به قدرت و توان بیشتری دارند.

مترجم خودروکار: محمد امین زمانی

منبع : motor1.com

انتهای پیام/
برچسب ها: خودروکار ، ماکان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران