کد خبر : ۱۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
موتور وسپا 946 موتوری لاکچری و بی نظیر است که یکی از آخرین سری های آن، محصول همکاری مشترک بین سه غول مشهور ایتالیایی یعنی کمپانی های vespa ، Giorgio Armani و Piaggio است. کمپانی های مذکور از قدیمی ترین برند های ایتالیایی محسوب می شوند که همواره از نظر سبک و خلاقیت زبان زد همگان بوده اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ کمپانی های Piaggio Group و Giorgio Armani که در سال 2015 به ترتیب 130 امین و 40 امین سالگرد تاسیس خود را تجریه می کردند در اواسط سال 2015 میلادی بود که خبر بروز رسانی و  تحول در طراحی  موتورvespa  را منتشر کردند. خبر به شرح زیر بود: 
"وسپا  این بار با طراحی چشم نواز تر!  امپوریو آرمانی  ورژنی خاص  از وسپا را تحت نام  Vespa 946 Emporio  طراحی کرد."
 

تفاوت موتور وعده داده شده توسط  این دو کمپانی با مدل سابق و اورجینال وسپا  در فرم، تکنولوژی و حداکثر امنیت ممکن  بود.

وسپا 946 اورجینال و قدیمی، یادآور یا به عبارت دیگر الهام گرفته از اسکوتر هایی بود  که برای نخستین بار  در  سال 1946 میلادی توسط کمپانی  ایتالیایی وسپا تولید شد.

 

از خصوصیات این موتور باید به موتور 4 زمانه ی جدید دارای  سیستم آنژكسيون الکتریکی ، ترمز های جفت دیسکی 220 میلیمتری، سیستم ترمز  ABS  دو کاناله و چرخ های 12 اینچی  که برای گشت و گذار در شهر فوق العاده ایده ال است اشاره کرد. به لطف تمهیدات صورت گرفته بالاترین میزان امنیت  برای موتور سوار تضمین شده است.
 


لازم به ذکر است که؛وسپا (Vespa) شرکت موتورسیکلت سازی ایتالیایی است، که در سال ۱۹۴۶ راه‌اندازی شد و بخش اصلی تولیدات این شرکت را اسکوترها تشکیل می‌دهند. واژه وسپا در زبان ایتالیایی به‌معنای زنبور بی‌عسل است.

همچنین آرمانی (Armani) شرکت طراحی مدو لباس ایتالیایی است، که در سال ۱۹۷۵ توسط جورجو آرمانی تاسیس شد. این شرکت به طراحی و ساخت محصولات متنوعی شامل کالاهای لوکس، پوشاک، لوازم آرایشی، عطر، طراحی داخلی، جواهرات، عینک و ساعت با برندهای گوناگون  همچون جورجو آرمانی، آرمانی کولزیونی، امپوریو آرمانی، آرمانی جینز، آرمانی جونیور، آرمانی اکسچینج و آرمانی کاسا می‌پردازد.

مترجم:‌ فاضل سوری
منبع:‌motosiklethaberleri.net

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران