کد خبر : ۱۷۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
خودروکار گزارش می دهد؛
شرکت هیوندای کره از سرمایه گذاری کلان بر روی تولید خودروهای خودران در آینده نزدیک خبر داده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سال 2018 میلادی همراه شده است با اوج گرفتن برنامه های شرکت خودروسازی هیوندای برای ورود به عرصه ساخت خودروهای مجهز به سیستم هوشمند خودران و این شرکت کره ای از اختصاص بودجه کلان به بخش توسعه و تحقیق برای تحقق برنامه های خود خبر داده است.

حال با مطرح شدن مقوله تمرکز هیوندای بر روی ساخت خودروهای خودران، سوال اینجاست که نخستین خودرو مجهز به تکنولوژی سطوح بالای خودران هیوندای در چه کلاسی و با چه ویژگی هایی خواهد بود؟



شرکت هیوندای در ماه ژانویه امسال بود که  از کانسپتی تحت نام NEXO در نمایشگاه تکنولوژی های مصرفی لاس وگاس پرده برداشت و مهم ترین ویژگی این محصول، پیشرفت های هیوندای در عرصه تکنولوژی خودران بود. این خودرو با بهره گیری از سوخت سلولی در نخستین محک خود مسیری 190 کیلومتری را از سئول تا پیونگ چانگ طی کرده است. نکته قابل تامل پیرامون این سفر 190 کیلومتری، استفاده از تکنولوژی خودران سطح 4 در طی کردن این مسیر است. این بدین معناست که هیوندای به بالاترین سطوح تکنولوژی خودران نگاه ویژه ای دارد.

گفتی است که سطح چهار خودران ها  فقط در  مناطق شهری  و  از  قبل برنامه ریزی شده قادر به طی کردن تمام اتوماتیک مسیر هستند. در سطح  چهارم، لازم نیست شما رانندگی کنید احتمالا به جای خریدن یک خودرو، فقط آن را کرایه می‌کنید. مثلا برای سفر به فلوریدا از آن استفاده نمی‌کنید اما برای دور زدن در اطراف نیویورک چرا. اینکه در مناطق مشخصی نقشه های فوق العاده دقیق در دست باشد دیگر هیچ مشکلی برای این خودران ها وجود نخواهد داشت.



هیوندای هنوز از نخستین خودران های تولید انبوه خود اطلاعاتی در دسترس قرار نداده است اما سال 2021 میلادی را مبدا عرضه نخستین خودرو خودران با سطوح بالا اعلام کرده است.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: milliyet.com.tr
انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران