کد خبر : ۱۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
بر اساس گزارش ماهانه کیفیت خودروها؛
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران جدیدترین وضعیت کیفی خودروها در مهرماه سال جاری را منتشر کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بر اساس گزارش کیفی خودروها که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اعلام شد، در مهرماه سالجاری 78 هزار و 816 خودرو در کشور تولید شده که 94 درصد از آن خودروی سواری و 6 درصد از آن تجاری بوده است.

در گروه سواری ها 206 و آریو به ترتیب بیشترین و کمترین تولید را داشتند و در گروه وانت ها وانت نیسان دوگانه سوز و وانت دیزلی زامیاد بیشترین و کمترین تولید را به نام خود ثبت کردند.

بررسی این گزارش نشان می دهد خودروهای آریو، 206 صندوقدار و تیگو 5 توانستند یک ستاره به ستاره های خود اضافه کنند و در رتبه بندی خودروها صعود داشته باشند.

این گزارش همچنین نشان می دهد که 21 خودروی سواری و وانت همچنان با تک ستاره خود آسمان کیفیت را طی می کنند و به سختی می توانند خود را از قعر جدول جدا کنند.

در وانت ها همچنان وانت تندر با 3 ستاره کیفی صدرنشینی می کند و فاصله 2 ستاره ای خود را نسبت به رقبا حفظ کرده است.

بررسی این جدول نشان می دهد تنها خودروی 4 ستاره تولیدی کشور ساندرو است که با یک ستاره بیشتر نسبت به رقبای خود فعلا در جایگاه اول کیفی در رده قیمتی خود قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش 2 خودروی بالای 100 میلیون تومان تولیدی کشور یعنی سوزوکی گرند ویتارا و مزدا 3 جدید هم با 3 ستاره کیفی رقابت تنگاتنگی در اون بازه قیمتی دارند.

 این جدول همچنین نشان می دهد پژو پارس تولید شده در تهران، فارس و مازندران، تفاوت کیفی محسوسی ندارند و همه آنها در یک رنج کیفی قرار دارند.






خبر در حال تکمیل است/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران