کد خبر : ۱۸۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کمپانی آلمانی بی ام دبلیو با منتشر ساختن خبری ، رسما مژده ی تولید دومین نسل از خودروی i3 را به دوست داران این خودروی برقی داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ BMW i3 خودرویی مافوق شهری الکتریکی در حال توسعه توسط شرکت خودرو سازی بی ام و است که ازشکل مفهومی آن، برای اولین بار در نمایشگاه اتوموبیل فرانکفورت 2011 پرده برداری شد.

i3   اولین خودروی تماما الکتریکی سری i  این کمپانی معروف خودروساز است که از ماه نوامبر سال 2015 تا به امروز  سومین خودروی الکتریکی پرفروش در دنیا به حساب می آید.
این خودرو در سه سال اول تولید و فروش خود  توانست به  فروشی به میزان 60 هزار دستگاه  دست یابد.


حال کمپانی بی ام دبلیو مژده ی تولید دومین نسل از خودروی مدل i3  را در آینده ی نزدیک داده است ولی  هنوز تاریخ مشخصی را برای  ارائه این خودرو اعلام نکرده است.

در حال حاضر قوی ترین  نسخه از BMW i3  با باتری 33 کیلوواتی خود قابلیت پیموندن مسیر 183 کیلومتری را داراست . واین در حالی است که  سایر رقبا همچون Chevrolet Bolt و Tesla Model 3 به ترتیب با توان  طی مسافت هایی 383 و 321 کیلومتری با اختلاف فاحش نسبت به این خودروی تمام الکتریکی کلاس مینی بی ام دبیلو ، جلو ترند. 

با اینکه این خودرو صفت تمام الکتریکی را یدک می کشد، از سوی کمپانی بی ام دبلیو یک موتور بنزینی دو سیلندری با حجم 647 سی سی  و همچنین  یک مخزن سوخت کوچک  نیز برای پشتیبانی و افزایش  توان طی مسیر تحت  نام   آپشن "" REx  ارائه شده است. که به لطف این آپشن در مجموع خودرو مسافت 240 کیلومتری را  می تواند طی کند.



منبع: carmedya.com  
ترجمان: فاضل سوری
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران