کد خبر : ۱۸۴۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
مرکز آمار ایران اعلام کرد؛
مرکز آمار ایران اعلام کرد در سال 1395، معادل 585 هزار و 906 مورد سرقت رخ داده که 40درصد این سرقت‌ها از لوازم خودرو و وسایل داخل آن و 14 درصد از منازل بوده است.
به گزارش خودروکار؛ براساس آخرین سالنامه آماری کشور، در سال 1395، 585 هزار و 906 مورد سرقت رخ داده که نسبت به پنج سال پیش، (سال 1391، 545 هزار و 476 مورد) هفت درصد افزایش یافته است.  

به طور کلی در سال ١٣٩٥ بازای هر ١٣٦ نفر جمعیت یک سرقت در کشور رخ داده است.  40 درصد این سرقت‌ها از لوازم خودرو و وسایل داخل آن و ١٤ درصد از منازل بوده است که بیشترین نوع سرقت محسوب می‌شود.

بیشترین سرقت‌ها به ترتیب در استان‌های تهران با ٣٦ درصد خراسان‌ رضوی ١٢ درصد، البرز هشت درصد، خوزستان 5.5 درصد و اصفهان با پنج  درصد بوده است.

دراستان‌های البرز به ازای هر ٦١ نفر، تهران هر ٦٣ نفر، خراسان رضوی هر ٩٣ نفر، سمنان هر ٩٦ نفر ، قم هر 102 نفر جمعیت، یک سرقت در سال ١٣٩٥، رخ داده است که استان‌ها با سرقت بالا و استان‌های کردستان به ازای هر ٤٨٦ نفر، گیلان هر ٤٧٦ نفر، همدان بازای هر ٤٧٤ نفر، آذربایجان غربی بازای هر ٣٩٣ نفر و استان چهارمحال‌ و بختیاری به ازای هر ٣٥٦ نفر یک سرقت رخ داده که استان‌های با سرقت کمتر، بازای نفر جمعیت، محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران