کد خبر : ۱۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
در حالی به‌دنبال افزایش آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرهای کشور بار دیگر خروج خودروهای فرسوده در مرکز توجهات قرار گرفته که به‌نظر می‌رسد در حال حاضر خروج فرسوده‌ها تنها متکی به واردات خودرو است.
به گزارش خودروکار،به‌رغم آنکه بحث خروج فرسوده‌ها چندان به جدیت گذشته صورت نمی‌گیرد و خبری نیز از نوسازی فرسوده‌ها ازسوی خودروسازان شنیده نمی‌شود؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که تنها واردکنندگان بار خروج فرسوده‌ها را به دوش می‌کشند.

در شرایطی این موضوع مطرح می‌شود که در گذشته ستاد مدیریت مصرف سوخت با هماهنگی بانک‌ها، مراکز اسقاط و خودروسازان بحث نوسازی خودروهای فرسوده را دنبال می‌کردند.بنابر آمار ستاد مدیریت مصرف سوخت در سال گذشته بيش از 310 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شدند و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بيش از 165 هزار دستگاه خودروي فرسوده از چرخه حمل‌ونقل كشور خارج شده است.

بنابر قانون واردکنندگان برای اسقاط خودروهای فرسوده باید بر مبنای میزان مصرف سوخت خودرویی که قصد واردات آن را دارند، عمل کنند؛ به‌طوری‌که در پروسه واردات خودروهای سواری تا 6 لیتر مصرف سوخت یک خودرو، از 6 تا 10 لیتر 4 خودرو و از 10 لیتر به بالا، 6 خودرو باید توسط واردکنندگان اسقاط شود.بر این اساس، با وجود آنکه ستاد مصرف سوخت تاکید دارد که روند خروج فرسوده‌ها همچون گذشته صورت می‌گیرد، اما بسیاری از کارشناسان تاکید دارند این روند باید به‌صورت جدی‌تر از سوی واردکنندگان و خودروسازان (برای نوسازی خودروهای فرسوده) دنبال شود تا آثار خود را بر بحث کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا بگذارد.

منبع:دنیای اقتصاد

انتهای پپام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران