کد خبر : ۲۰۳۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
وزارت صنعت، معدن و تجارت بالاخره به ممنوعیت غیر قانونی شماره گذاری خودروهای ساخت آمریکا واکنش نشان داد و از پلیس خواست چراغ پلاک گذاری این خودروها را سبز کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، دیروز خبر رسید وززارت صنعت با ارسال نامه ای به پلیس راهور، خواستار ازسرگیری شماره گذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخته شده در این کشور، شده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که پلیس راهور بدون هیچ ابلاغیه رسمی و قانونی و تنها به تشخیص خود، شماره گذاری خودروهای موردنظر را متوقف کرد.
هرچند با توجه به تصمیم چند ماه قبل وزارت صنعت، خودروهای برند آمریکایی حق ورود به کشور را ندارند، اما هیچ مصوبه ای از سوی این وزارتخانه مبنی بر ممنوع بودن واردات و شماه گذاری خودروهای غیر آمریکایی اما ساخته شده در این کشور، به هیچ نهادی از جمله پلیس راهور ابلاغ نشده است.
حال با توجه به اقدام وزارت صنعت مبنی بر نامه نگاری برای شماره گذاری خودروهای غیر آمریکایی ساخت این کشور، ماجرا وارد فاز جدیدی شده است. هرچند هنوز مشخص نیست پاسخ پلیس راهور به نامه وزارت صنعت چه بوده، با این حال به احتمال فراوان، این نامه می تواند قفل شماره گذاری خودروهایی مانند هوندا و تویوتا هیبرید و بی ام دبلیو های شاسی بلند را بشکند. این مدل خودروها، برندهایی غیر آمریکایی به شمار می روند که به صلاحدید شرکت های مادر در خاک ایالات متحده آمریکا به تولید می رسند، اما از نظر پلیس فرقی با برندهای آمریکایی نداشته و بنابراین نباید شماره گذاری شوند.
این در حالی است که نامه وزارت صنعت مبنی بر قانونی بودن واردات خودروهای موردنظر به کشور، حجت را بر پلیس راهور تمام کرده و دیگر بهانه ای برای شماره گذاری نکردن آنها وجود ندارد. این اقدام وزارت صنعت اما می تواند به نوعی موضع این وزارتخانه را در قبال سرنوشت ثبت سفارش و واردات خودروهای غیر آمریکایی ساخته شده در این کشور نیز مشخص کند. در حال حاضر گفته می شود وزارت صنعت قصد دارد در آینده ثبت سفارش و واردات خودروهای غیر آمریکایی ساخته شده در این کشور را ممنوع کند، این در حالی است که اقدام دیروز این وزارتخانه نشان از تصمیم دیگری دارد.
در واقع به نظر می رسد وزارت صنعت با نامه نگاری دیروز خود به پلیس راهور، به نوعی اعلام کرده که مخالفتی با ورود خودروهای غیر آمریکایی اما ساخت این کشور ندارد و تنها نسبت به برندهای آمریکایی حساس است. اگر این فرض درست باشد، خودروهایی مانند تویوتا کمری هیبرید و بی ام دبلیوهای شاسی بلند و هوندا کماکان اجاه ورود به ایران را خواهند داشت.

انتهای پیام/  

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران