کد خبر : ۲۲۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: این روش که درهای ورودی کشور را بر روی خودروهای وارداتی ببندیم و با اعمال تعرفه بالا، واردات را محدود کنیم تا خودروسازان یکه تازی کنند صحیح نیست.
رضا علیزاده در خصوص وضعیت صنعت خودرو کشور و همچنین کنترل بازار خودرو، گفت: متاسفانه خودروسازان کشور در حق مردم، بیت المال و ملت جفا کرده‌اند و مقصر این موضوع شخص و یا مدیر خاصی نیست.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنگ بنای صنعت خودروسازی در کشور به درستی گذاشته نشده و این مسیر غلط درحال ادامه داده شدن است، تصریح کرد: درحال حاضر که مشاهده می‌کنیم به بن بست رسیده‌ایم به دنبال نقاط ضعف و اشکالات موجود در صنعت خودور هستیم.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چندین سال است که کارشناسان اعلام می‌کنند رویه فعلی صنعت خودرو سازی با شیوه کنونی نادرست است، ادامه داد: این روش که درهای ورودی کشور را بر روی خودروهای وارداتی ببندیم و با اعمال تعرفه بالا، واردات را محدود کنیم تا خودروسازان یکه تازی کنند صحیح نیست.

صنعت خودرو تنبل به بار آمده و پاسخگوی نیاز کشور نیست
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با صرف بیت المال و به خطر انداختن جان مردم برای خودروسازان بازار انحصاری ایجاد کرده‌ایم، عنوان کرد: صنعت خودرو تنبل به بار آمده و پاسخگوی نیاز کشور نیست و از سوی دیگر بالا بودن قیمت تمام شده محصولات آنها به واسطه بالا رفتن نرخ ارز و تورم نیست بلکه عمدتا به دلیل سوء مدیریت در سیستم به وجود آمده.

خودروسازان افزایش قیمت را به‌خوبی آموخته‌اند

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه خودروسازان تاکنون به خودشان زحمت نداده‌اند تا قیمت محصولات تولیدی و هزینه‌های سربار را کاهش دهند، گفت: خودروسازان کوتاه ترین راه که افزایش قیمت و بالا بردن دریافتی از مردم است را به خوبی آموخته‌اند و راهی غیر از این را بلد نیستند.

منیع: خانه ملت

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران