کد خبر : ۲۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
آمار تولید خودروهای سواری کشور در 8 ماه امسال در حالی اعلام شد که طبق آن، خودروسازان بخش خصوصی با افزایش اندک تیراژ نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار خودروکار،طبق آمار سایت انجمن خودروسازان، در مجموع 56 هزار و 281 دستگاه انواع خودرو سواری طی 8 ماه امسال در بخش خصوصی به تولید رسیده که حکایت از افزایش حدودا پنج درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته دارد.

بر این اساس، «خودروسازان بم»، «خودروسازان راین»، «گروه بهمن»، «کرمان موتور» و «دیار خودرو»، پنج شرکت فعال بخش خصوصی به شمار می روند که در این بین، بیشترین تیراژ نصیب مدیران خودرو و کمترین نیز به دیارخودرو رسیده است.

طبق آمار، مدیران خودرو که محصولات چری چین را در ایران مونتاژ می‌کند، با افزایش تیراژی حدودا 60 درصدی مواجه شده که این درصد رشد، حاصل تولید 33 هزار و 166 دستگاهی آن بوده است.

پس از «مدیران خودرو» در حالی کرمان موتور توانسته لقب دومین خودروساز بزرگ بخش خصوصی کشور را ازآن خود کند که بر خلاف معمول، با افت تیراژ روبه‌رو شده است. این شرکت که لیفان و جک را تولید می کند، در هشت ماه امسال تیراژی 22 هزار و 191 دستگاهی داشته و در نتیجه حدود 28 درصد کاهش تولید را به خود می بیند.

اما گروه بهمن که لندمارک و بسترن و مزدا3 را مونتاژ می کند، تا پایان آبان ماه امسال تیراژی دو هزار و 609 دستگاهی داشته و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 10 درصد کاهش تولید را تجربه کرده است.

به سراغ «خودروسازان راین» برویم، شرکتی که در مقایسه با 8 ماه سال گذشته با رشدی 221 درصدی روبرو شده است. طبق آمار، تنها 552 دستگاه خودرو در این شرکت طی 8 ماه امسال به تولید رسیده است.

واما دیارخودرو که شرکتی تقریبا نیمه تعطیل در حوزه تولید محصولات سواری به حساب می آید، تا انتهای آبان فقط 93 دستگاه تیراژ داشته و در نتیجه افتی حدودا 56 درصدی را تجربه کرده است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران