کد خبر : ۲۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
Lit Motors C1، خودرو یا موتورسیکلت؟
کمپانی به نام Lit Motors طی چندین سال گذشته (از سال 2012) در حال کار بر روی چیزی هستند که خودشان به آن نوع جدیدی از وسیله نقلیه می گویند.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ نام این وسیله نقلیه C1 است. چیزی که آن ها ارائه می دهند یک موتور سیکلت محصور است که می تواند تعادل خودش را حفظ کند.
در حال حاضر این مدل فقط در حد یک نمونه اولیه است اما آن چه که حدس می زنیم این است که همچین وسیله ای در آینده قطعا ساخته خواهد شد. بدنه فلزی این وسیله نقلیه را یک پوشش آیرودینامیک می پوشاند که قرار است طراحی آن به عهده یکی از خودرو سازان بزرگ باشد.

C1 توسط 2 عدد gyro که زیر آن قرار دارد و در خلاف جهت هم نیز می چرخند می تواند تعادلش را حفظ کند. آن ها آنقدر قوی هستند که می توانند تعادل این وسیله را پس از برخورد به یک خودرو شاسی بلند حفظ کنند و از واژگون شدن آن جلوگیری کنند. از نظر تئوریک اگر بخواهند امنیت این وسیله نقلیه را افزایش دهند باید 3 چرخ برای آن تعبیه کنند.

نیروی محرکه آن قطعا تمام الکتریکی خواهد بود و تنها گزینه ای که برای این خودرو وجود خواهد داشت تفاوت بین مدل تک سرنشین و دو سرنشین خواهد بود. در مدل دو سرنشینه، دو نفر پشت سر یکدیگر قرار خواهند گرفت، همانند موتورسیکلت های امروزی.

دنی کیم، موسس این کمپانی، هنوز زمان رسمی عرضه این وسیله به مشتریان را اعلام نکرده است اما آن ها هم اکنون پذیرای پیش سفارش های مشتریان هستند و قیمت آن چیزی در حدود 24 هزار دلار پیش بینی می شود. 

بر اساس گزارش رایان جیمز  از بخش بازارگردانی این شرکت، ممکن است که تولید C1 از اواخر سال 2016 میلادی آغاز شود. باید بگوییم که C1 تنها محصول کمپانی Lit Motors نخواهد بود و آن ها محصولات بیشتری را در دست تولید خواهند داشت.



مترجم: مازیار جعفریه
منبع: carscoop.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران