کد خبر : ۲۴۲۰۷
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
فیات ۱۲۴ ارتقا یافته برای رالی توسط تیونر آبارث، رانندگی راحت‌تری داشته و سریع‌تر از قبل شده است.
به گزارش خودروکار، در ادامه مسابقات رالی موفقیت آمیز سال ۲۰۱۸ برای فیات، نسخه ارتقاء یافته آبارث ۱۲۴ برای سال ۲۰۱۹ شامل تغییراتی شده است. با استفاده از تجریبات به‌دست آمده در دو فصل مسابقات رالی و پیمایش بیش از ۵۰۰۰ کیلومتر مسافت، آبارث ۱۲۴ رالی تغییرات مثبتی را تجربه می‌کند. بر اساس اعلام شرکت آبارث این خودرو شامل بهبودی در مشخصات فنی شده و همزمان رانندگی و کنترل آن نیز آسان‌تر از قبل شده است. تغییرات اعمال شده عموما در بخش‌های مکانیکی خودرو، قسمت‌های الکتریکی موتور، گیربکس، دیفرانسیل و ساختار شاسی شده است.
پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو در این نسخه شامل بهبودی و افزایش گشتاور شده است. بدین ترتیب در تمای دور موتور‌ها گشتاور بیشتری در اختیار راننده است. این موضوع زمانی به کار می‌آید که هنگام رسیدن به پیچ‌های تند و پایین آمدن دور، برای عکس‌العمل و شتاب‌گیری بهتر گشتاور بیشتری نیاز است. موردی که حتی برای رانندگان کم‌تجربه نیز بسیار مفید ارزیابی می‌شود.

مهندسان شرکت آبارث همچنین گیربکس ۶ سرعته خودرو را برای تعویض دنده بهتر و راحت‌تر مورد ارتقاء قرار داده‌اند. موارد ارتقاء یافته موجب درگیری سریع‌تر دنده‌ها هنگام تعویض، مکعوس نرم‌تر و آسان‌تر و انتقال بهتر نیرو به چرخ‌‎های عقب شده است. همچنین برای دیفرانسیل آبارث ۱۲۴ رالی ۴ حالت الکترونیکی High، Medium و Low Grip به همراه حالت Wet یا خیس و لغزنده درنظر گرفته شده است که در هر کدام، سیستم کنترل پایداری متفاوت عمل می‌کند. این تنظیمات قابلیت ارائه بهترین و بیشترین توان بسته به شرایط جاده را به آبارث ۱۲۴ رالی می‌دهد. این تنظیمات از روی غربیلک فرمان قابل انتخاب هستند.
تغییرات ساختاری شاسی خودرو نیز موجب شده تا راننده حس بهتری هنگام ورود و خروج از پیچ‌های تند یا هنگام ترمز‌های شدید داشته باشد و عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران