کد خبر : ۲۴۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
این روزها بحث بر سر برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در حالی بالا گرفته که به نظر می رسد در صورت برگزار نشدن این نمایشگاه نیز خودروسازان چیزی از دست نخواهند داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، چند سالی می شود که به دلایل مختلف از جمله بار ترافیکی سنگین، نمایشگاه بین المللی خودرو تهران برگزار نمی شود و شهرستان ها به نوعی جور آن را می کشند.
با این حال، ظاهرا قرار است امسال این نمایشگاه همزمان با چهارمین همایش بین المللی خودرو ایران و در "شهر آفتاب" برگزار شود تا پس از چند سال، تهرانی ها باز هم چشم شان به جمال آن روشن شود.

گذشته از اینکه این روزها بحث بر سر چگونگی برگزار نمایشگاه خودرو تهران و محل آن بالا گرفته، پرسش مهم اینجاست که اساسا برگزاری چنین نمایشگاهی در پایتخت چه لزومی دارد و آیا اصلا خودروسازان داخلی محصول جدید و جذابی برای عرضه دارند؟

اگر نگاهی به نمایشگاه های خودرو برگزار شده در شهرستان ها طی سال های گذشته بیندازیم، متوجه می شویم خودروسازان در بیشتر موارد، یا محصول جدیدی برای عرضه نداشته و یا خودروهایی که قبلا رونمایی شده اند را عرضه کرده اند.

به عبارت بهتر، خودروسازان داخلی معمولا محصول چندان جدید و جذابی را برای عرضه در نمایشگاه های خودرو کشور ندارند و گاهی واقعا نمی توان دلیلی منطقی برای حضور آنها در نمایشگاه های موردنظر پیدا کرد.

بیایید فرض کنیم امسال نیز نمایشگاه خودرو پس از چند سال وقفه در تهران برگزار شود؛ واقعا خودروسازان چه محصولی برای عرضه در آن دارند؟ تیبا؟ پژو 206؟ یا سمند سورن؟ هرچند در نهایت به نظر می رسد خودروسازان داخلی درر صورتی که در نمایشگاه خودرو تهران اقدام به عرضه محصولاتی مانند پژو 2008 و سیتروئن خواهند کرد، با این حال این خودروها نیز پپیش تر رونمایی شده و جدید به حساب نمی آیند.

این در شرایطی است که اصل و اساس برگزاری نمایشگاه خودرو در سراسر دنیا، عرضه آخرین فناوری ها و تکنولوژی های صنعت خودرو و محصولات جدید و به روز است نه تکرار مکررات. با این حال در نمایشگاه های خودرو داخلی (البته نه همه آنها) معمولا محصولات چندان جدید و جذابی پیش چشم بازدیدکنندگان قرار نمی گیرد و این وسط چند صد میلیون تومان خرج روی دست خودروسازان گذاشته می شود.

البته نمی توان منکر این شد که برگزاری نمایشگاه ها به خصوص در شهرستان ها، در فروش خودروسازان بی تاثیر است، با این حال به نظر می رسد خودروسازان حتی اگر در برخی از نمایشگاه های موردنظر نیز شرکت نکنند نیز چیزی از دست نداده اند.

انتهای پپام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران