کد خبر : ۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
دادگاهی در شانگهای به دو شرکت چینی و موسس یکی از آنها دستور داد به شرکت ب ام و به دلیل ثبت علامتهای تجاری مشابه علامت تجاری این خودروسازی آلمانی سه میلیون یوان (بیش از ۴۳۱ هزار دلار) جریمه پرداخت کنند.

به گزارش خودروکار، این حکم جدیدترین پیروزی برای یک شرکت خارجی بزرگ در چین است و نشان می دهد دادگاه‌های چینی مسئله نقض علامت تجاری را به طور جدی‌تری مورد توجه قرار می‌دهند.

یکی از متهمان در سال ۲۰۰۸ شرکتی با نام دگوئو بائوما گروپ هولدینگ را در چین ثبت کرد که به معنای گروه ب ام و آلمان است.

موسس این شرکت علامت تجاری "بی ام ان" را با لوگوی مشابه "ب ام و" خریداری و ثبت کرد.

بر اساس گزارش رویترز، دومین شرکتی که جریمه شد، شرکت مد چوانگ جیا بود که از علامت تجاری مشابه ب ام و بر روی محصولاتی مانند لباس، کفش و کیف استفاده کرده بود و چند سال قبل لوگوی خود را تغییر داده بود تا شباهت بیشتری به لوگوی ب ام و داشته باشد.

منبع:ایسنا
انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران