کد خبر : ۲۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
چندی پیش کمپانی اوپل اعلام کرد که پروسه ی تولید مدل الکتریکی Ampera-e را در تاریخ 15 دسامبر آغاز و برای نخستین بار این خودرو را در نروژ راهی جاده ها خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛  و حال Ampera-e  اولین مدل تمام الکتریکی کمپانی اوپل در بازار اروپا برای نخستین بار در کشور نروژ پا به عرصه گذاشته است. دلیل انتخاب کشور نروژ نیز علاقه و تشویق این کشور به استفاده از خودرو های الکتریکی و سازگار با محیط زیست است.  

همچنین توسط دولت نروژ مشخص شده است که  فروش و اجاره ی  وسایل نقلیه ی الکتریکی،عاری از هر گونه مالیات  خواهد بود و حق پارک و استفاده ی کشتی نیز برای  این وسایل نقلیه رایگان خواهد بود. بنابراین نروژ بهترین گزینه برای پا به عرصه گذاشتن اولین خودروی تماما الکتریکی کمپانی اوپل است. همچنین برای مالیات سالیانه ی این خودرو ها نیز تخفیفی 50 درصدی در نظر گرفته شده است.


این در حالی است که  چندی پیش بزرگ ‌ترین ایستگاه شارژ خودروهای برقی جهان در نروژ افتتاح شد و بنا به اعلام دولت نروژ فروش خودروهای بنزینی در این کشور، تا سال 2025 ممنوع خواهد شد. نروژ در حال حاضر یکی از بالاترین آمار استفاده از خودروهای الکتریکی را به خود اختصاص داده به طوری که 24 درصد خودروهای جدید که در این کشور تردد می‌کنند پیشرانه الکتریکی دارند.


از مشخصه های بارز  Opel Ampera-e طی کردن مسافتی 500 کیلومتری با هر بار شارژ کامل خودرو است. که با این اوصاف 100 کیلومتر از نزدیک ترین رقیبان خود پیشی گرفته است.

لازم به ذکر است که Opel Ampera-e در کارخانه ی اوریون ایالت میشیگان امریکا تولید می شود و بنابر اعلام کمپانی اوپل فروش آن در سه ماهه ی نخست سال 2017 در نروژ  آغاز خواهد شد.


منبع: otohaber.com.tr 
ترجمان: فاضل سوری

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران