کد خبر : ۲۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
نظرسنجی سالانه رضایت مصرف کنندگان مجله Consumer Repots به ما این را می گوید که مردم کدام کمپانی های خودروسازی را دوست دارند و از کدام یک ناراضی هستند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، این نظرسنجی به ما می گوید که مردم نسبت به خودرو هایی که خریده اند چه حسی دارند. اما این اطلاعات چگونه جمع آوری می شوند؟ چگونه می توان شرکت ها را دسته بندی کرد؟ یک مدل بسیار خوب یا بر عکس نمی تواند نشان دهنده کیفیت کلی یک کمپانی باشد.

این رتبه بندی بر اساس میانگینی از میزان رضایت هر یک از مدل های یک کمپانی خودروساز صورت می گیرد. (یعنی اینکه از مصرف کننده این سوال پرسیده می شود که آیا حاضر هستند این خودرو را دوباره بخرند؟ اگر جواب مثبت باشد نشان دهنده رضایت آن فرد از آن مدل است.) برای مشخص کردن محبوبیت و یا عدم رضایت فرد از یک خودروساز، میانگینی از مجموع میزان رضایت های تمامی مدل های یک کمپانی گرفته شده است.

برای این نظرسنجی مجله مدل های 2014 تا 2017 را مورد بررسی قرار داده است که چیزی حدود 300000 خودرو را شامل می شود.

این نظرسنجی نشان داد که تسلا، پورشه، آئودی و سوبارو به ترتیب امسال نیز چهار خودرو اول لیست ما هستند. برخی برند ها نیز در حال پیشرفت هستند، مانند لینکلن که از رده 21ام به 12ام صعود کرد و همچنین هیوندای به لطف مدل های جدیدش از رده 24 ام به رده 13ام صعود کرد. برند هایی مثل فولکس واگن امسال در این لیست وضعیتشان نسبت به سال قبل بدتر شده است (سقوط از 16ام به 24ام).

لیست خودرو های امسال بدین گونه است:



مازیار جعفریه
منبع: Consumer Reports
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران