کد خبر : ۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
هنگامی که بی ام دبلیو سری 1 برای اولین بار به نمایش گذاشته شد، با عکس العمل های بسیار گوناگونی رو به رو شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار،بعضی ها بر این عقیده بودند که ایده ساخت یک ماشین سدان کوچک و اسپرت برای بی ام دبلیو بسیار مناسب است. اما با این حال، از طرفی برخی دیگر کاملا مخالف بودند این ایده بودند. به نظر می رسد که مرسدس بنز نیز احساس کرده که تولید چنین ماشینی می تواند ایده بسیار خوبی باشد، از این رو این کمپانی اشتوتگارتی در حال ساخت و توسعه رقیب بی ام دبلیو سدان سری 1 است.



این ماشین که بر اساس شاسی MFA، که کلاس A مرسدس نیز از آن استفاده می کند، ساخته می شود. مرسدس بنز با ساخت این سدان جمع و جور به دنبال رقابت با سری 1 بی ام دبلیو و آئودی A3 است. موتور این خودرو نیز مشابه کلاس A خواهد بود، پس باید در انتظار یک موتور چهار سیلندر بنزینی باشیم. این مدل جدید دیفرانسیل جلو خواهد بود، اما آپشن دیگری به نام 4matic وجود دارد که دو دیفرانسیل است.

اما این مرسدس بنز یک تفاوت اساسی با بی ام دبلیو دارد و آن هم بازار آن است. بی ام دبلیو تنها در چین به فروش خواهد رسید، اما مرسدس علاوه بر چین، بازار های آمریکای شمالی و همچنین بازار های کشور هایی که فرمان راست را در اختیار خواهد داشت. در نتیجه در انگلستان و احتمالا استرالیا نیز به فروش خواهد رسید. پیش بینی می شود که این مدل دارای آپشن هیبریدی و تمام برقی باشد.


مازیار جعفریه
منبع: Bmw Blog
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران