کد خبر : ۲۸۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
در حالی که کمتر از 1 ماه به ورود دنال ترامپ به کاخ سفید باقی مانده است، این برای دومین بار طی چند هفته اخیر است که یک شرکت آمریکایی توسط چینی ها به رفتار انحصار طلبانه متهم می شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، به گفته مقامات کشور چین، یکی از شرکت های چینی وابسته به خودروساز آمریکایی جنرال موتورز، به دلیل توافق مستقیم این شرکت بر سر قیمت ها با فروشندگان بدون هماهنگی با این شرکت چینی، آن ها را متهم به پرداخت یک جریمه 29 میلیون دلاری کرد. این شرکت چینی که بزرگ ترین خودروساز این کشور است و Saic Motor نام دارد به وسیله یک سرمایه گذاری مشترک به مبلغ 201 میلیون یوان (27.73 میلیون یورو) با GM آمریکا ادغام شده است.

رسانه های چینی در اواسط ماه دسامبر از این عدم اعتماد به شرکت های آمریکایی با خبر شدند. این خبر توسط توییت ها و سخنان رد و بدل شده میان دنال ترامپ و پکن درباره تایوان، داغ تر نیز شد. رئیس جمهور منتخب آمریکا همچنین تهدید به گرفتن گمرک 45 درصدی بر محصولات چینی در آمریکا کرد.

شرکت های چینی آمریکایی ها را زیر ذره بین خود دارند.
به گفته روزنامه China Daily، این برای دومین بار طی چند هفته اخیر است که یک شرکت آمریکایی توسط چینی ها به رفتار انحصار طلبانه متهم می شود. شرکت آمریکایی Medtronic که ارائه دهنده تجهیزات پزشکی است نیز در ماه دسامبر به جریمه ای 119 حدود میلیون یوان (16.35 میلیون یورو) محکوم شد.

این جریمه ها تنها چند هفته مانده به ورود دنال ترامپ به کاخ سفید اتفاق افتاده است در حالی که ایشان آقای "پیتر ناوارو"، مخالف سر سخت چینی ها را به عنوان مشاور اقتصادی خود بر گزیده است.

حدود یک سوم محصولات جهانی شرکت جنرال موتورز در چین تولید می شوند.
جنرال موتور 58000 نفر کارمند در کشور چین دارد و خودرو های شاسی بلند و ماشین های شورولت و بیوک خودش را در کشور چین تولید می کند. همچنین با همکاری شریک خودش Saic، برند های Baojun و Wuling را تولید می کند، که خودرو هایی با قیمت مناسب برای قشر متوسط جامعه چین هستند.

بر اساس گفته های China Daily، بیش از 10 درصد خودرو هایش که در سطح جهانی تواید می شوند در کشور چین به فروش می رسد.

مازیار جعفریه
منبع: La Tribune
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران