کد خبر : ۲۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
یادداشت/
وقتی از یک سو بدون هیچ منطقی انتظار کاهش قیمت 25 درصدی قطعه سازان را دارند، نمی توانیم منتظر افزایش کیفیت و تأمین قطعات به موقع را داشته باشیم.
به گزارش خودروکار؛ به اعتقاد من موضوع خدمات پس از فروش و افزایش کیفیت، جنبه شعاری پیدا کرده است. 

نکته دیگر این است که مردم با حضور برندهای مختلف خودرو در کشور شاهد خدمات مناسب تر و به روزتر بوده و سطح توقعات شان بیشتر شده و از سوی دیگر متوجه می شوند که تغییر خاصی در این زمینه در خودروسازان داخلی صورت نگرفته است. مردم امروز به راحتی می توانند خدمات ارائه شده از سوی واردکنندگان را با خدماتی که خودروسازان داخلی به آنها می دهند، مقایسه کنند و متوجه این تفاوت می شوند.

گرچه خودروسازان نیز دلایل بسیاری برای ناتوانی در ارائه خدمات پس از فروش مطلوب و افزایش کیفیت دارند از جمله بحران هایی که پشت سر گذاشته اند عاملی برای نبود تغییر در این دو حوزه است. 

رکود، کمبود نقدینگی و بازنگشتن تیراژ خودروسازان به 10 سال پیش که موجب افزایش هزینه های سربار شده است که مستقیماً منجر به کاهش کیفیت می شود. وقتی تیراژ کاهش پیدا می کند، هزینه ها افزایش پیدا کرده و در نتیجه بر روی ارائه خدمات تاثیر می گذارد.

در نهایت اگر می خواهیم شاهد تغییر در حوزه کیفیت و خدمات پس از فروش باشیم باید تحول را از لایه های زیرین آغاز کنیم. به این معنا باید ساختارهای مالی تغییر کرده و فضای جدایی که میان خودروسازان و قطعه سازان ایجاد شده، سامان یابد و به خواسته های قطعه سازان نیز توجه شود.

یادداشت از: بهرام شهریاری
کارشناس صنعت خودرو

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران