کد خبر : ۳۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
شایعاتی درباره کوتاه شدن دوره تولید بی ام دبلیو X5 با ظاهر کنونی بود که این کمتر از روال طبیعی این شرکت، یعنی 7 سال است، اما هیچ کجا خبری به طور رسمی در این مورد تایید نشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، اگر بی ام دبلیو طبق روال همیشگی پیش برود، تولید X5 با ظاهر کنونی تا سال 2020 متوقف نخواهد شد، اما برخی گزارشات مبنی بر این است که تا دو سال آینده این کمپانی سری جدید ایم مدل را عرضه خواهد کرد.

با توجه به این مساله، برخی از طراحان شروع به ایده پردازی درباره طراحی بدنه جدید ترین سری X5 کردند. مجله "Autobild" آلمان پیشگام این امر بود و همانطور که در تصویر پیداست ظاهری جدید و  خاص برای قسمت جلوی این خودرو در نظر گرفته است. طبق این طراحی، این شاسی بلند بی نظیر دارای جلو پنجره شبیه به سری 5، دماغه ای کشیده تر و چراغ هایی براق و طویل تر هستند.



قسمت عقب آن نیز تاکید زیادی بر خطوط تیز دارد و شکستگی های موجود در خطوط ظاهری اسپرت تر به آن می دهد. به طور کلی بخش عقب آن ظاهر همیشگی X5 را که آن را تبدیل به یکی از شاسی بلند های درجه یک دنیا و یکی از بهترین تولیدات این شرکت کرده است، حفظ کرده است.



اما در زیر این پوسته آهنی نیز تغییرات بسیار زیادی رخ خواهد داد. از جمله این تغییرات یک سیستم ناوبری و نرم افزاری جدید به همراه یک پیشرانه جدید است. مدل های xDrive 40i جای گزین مدل های xDrive 35i خواهند شد که دارای یک موتور 3 لیتری شش سیلندر هستند، همان موتوری که هم اکنون در مدل 340i موجود است. این خودرو دارای 320 اسب بخار قدرت خواهد بود.

به احتمال بسیار زیار مدل هیبریدی، M Performance و سری های یگر M هم تولید خواهد شد.

مازیار جعفریه
منبع: BMW Blog


نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران