کد خبر : ۳۳۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
وضعيت فورس ماژور
بعد از كنسل شدن نمايشگاه بين المللي ژنو، بي ام و و پورشه دست به دامن فضاي آنلاين شده اند تا خودروهاي جديد خود را معرفي كنند.
به گزارش خودروکار، قرار بود از هفته آينده نمايشگاه بين المللي خودروي ژنو افتتاح شود كه با شيوع ويروس كويد-19 در اروپا كنسل شده است. بنتلي، پورشه و ب ام و، كنفرانس خبري آنلاين برگزار مي كند.

رويداد 11 روزه اي كه قرار بود از پنج شنبه آغاز شود، حالا رفت تا سال آينده. ژنو معمولا ميزبان برندهاي پرتجمل، سوپركارها و خودروهاي مفهومي صنعت خودرو بود. موريس ترتيني، رئيس هيئت مديره نمايشگاه خودروي ژنو در يك پست ويديويي در وبسايت اين سازمان گفت: «اين تصميم براي پيشگيري از شيوع همه گيري ويروسي است كه در اروپا و حالا در سوئيس در حال انتشار است».

اوليور زيپسه، مدير عامل ب ام و در يك كنفرانس خبري اينترنتي به معرفي خودروي i4 مي پردازد كه از سال 2:15 روز سه شنبه به صورت زنده در اينترنت قرار خواهد گرفت. اين درست همان زماني است كه قرار بود در نمايشگاه خودروي ژنو امسال از خودروي جديد ب ام و رونمايي شود. ب ام و در اين خصوص بيانيه اي هم صادر كرده و گفته: «ما قطعا اين تصميم را درك مي كنيم اما به هر حال افسوس مي خوريم كه اين گردهمايي نمي تواند مثل هميشه برگزار شود.»

بنتلي هم به دنبال برگزاري كنفرانس خبري آنلاين است كه هنوز زمان بندي و لجستيك آن در حال انجام است. بنتلي هم در بيانيه اي اعلام كرده است كه «بنتلي از تصميم شوراي دولتي ژنو كه نمايشگاه خودروي را كنسل كرده استقبال ميكند. اين تصميم به نفع سلامت و ايمني بازديدكنندگان و همكاران ما است.»

پورشه هم رونمايي از سري 911 جديد خود را به صورت آنلاين روز سه شنبه برگزار مي كند. به همين ترتيب آئودي و مرسدس بنز هم همين رويه را در پيش خواهند گرفت. فيات هم مي خواست از خودروي تمام برقي خود رونمايي كند.

دليل آن هم اين است كه معمولا خودروسازان از چند ماه قبل هزينه هاي هنگفتي را متحمل مي شوند تا خود را براي اين رويداد آماده كنند. حالا كه هزينه ها انجام شده، موقع بهره برداري از هزينه هاي تبليغاتي است، رويدادي مثل شيوع يك ويروس تمام زحمات و هزينه هاي آنان را به باد مي دهد. حالا حداقل براي آن كه بخشي از اين هزينه ها جبران شود، فضاي مجازي جايگزين فضاي واقعي شده است.

به اين ترتيب 67 كنفرانس خبري در فضاي مجازي برگزار خواهد شد.

تورتيني در اين خصوص گفته است: باعث افسوس است كه چنين وضعيتي پيش آمده است، اما سلامت شركت كنندگان و برگزاركنندگان مهمتر است. اين وضعيت پيش آمده فورس ماژور به حساب مي آيد و زيان هنگفتي را براي خودروسازان به همراه مي آورد مخصوصاً خودروسازاني كه سرمايه گذاري بزرگي روي اين نمايشگاه كرده بودند. با اين حال ما مي دانيم كه آنان اين وضعيت را درك مي كنند.


منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران