کد خبر : ۳۵۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
بازار خودروی آمريكا
در بازار فروش خودروی آمريكا كه انواعی از مشوق ها براي تشويق خريداران به كار گرفته می شود، تنها يك مشوق از همه بيشتر تأثير دارد و آن بهره صفر درصد است.
به گزارش خودروکار، حالا كه صنعت خودرو مانند اكثر صنايع و كسب و كارها ضربه سنگين از ويروس كرونا خورده است، طبيعي است كه برا بازگرداندن مشتری به انواعی از مشوق ها و روش های بازاريابی رو بياورد. شايد در بازار آمريكا هيچ زمانی به اندازه حالا، زمان مناسبی براي خريد خودرو نباشد.

نمايشگاه های فروش خودرو اين روزها مشتريانی را مشاهده می كنند كه سری به بازار مي زنند تا از انواع مشوق های سخاوتمندانه نمايندگی هاي فروش باخبر شوند. خريد خودرو در چنين هنگامی مزايای زيادی دارد چون، اكثر كسب و كارها برای داشتن مشتری مزايای و منافع زيادی برای مشتری قائل می شوند كه هيچكدام به اندازه بهره صفر درصد، برای مشتری خوشحال كننده نيست.

به بيان دقيق تر، بر اساس نظرسنجی مؤسسه اتوليست Autolist از بين 1436 پاسخ دهنده، 48 درصد مهمترين دليل خريد يا اجاره به روش ليزينگ را بهره صفر درصد عنوان كرده اند. دليل مهم دوم، روش بازپرداخت منعطف است. دليل سوم، پيش پرداخت يا اولين قسط با تأخير است. جالب اين است كه بعضی از نمايندگی ها اقساط 84 ماهه برای مشتری در نظر گرفته اند. 

جالبتر اين كه 13 درصد از پاسخ دهندگان گفته اند هيچ نوع مشوقی باعث نمی شود كه به خريد خودرو ترغيب شوند.

در آمريكا تجربه نشان داده است كه بعد از يك ركود بزرگ، تقاضا برای خودرو خيلی سريع تر از بازگشت اقتصاد به ريل افزايش پيدا می كند. اما شيوع ويروس كرونا لطمه ای به كسب و كارها زده است كه سابقه نداشته و كسی تجربه ای در اين زمينه ندارد و ممكن است پيش بينی ها درست از آب در نيايند.

در حال حاضر مشوق های هر سه خودروساز به طور متوسط برای اين خودروسازان 7200 دلار آب می خورد. گرفتاری صنعت خودرو فقط كشاندن مشتری به نمايشگاه های فروش خودرو نيست. حتی اگر بازگشايی و بازگشت به كار در هفته آينده توليد را به ريل بازگرداند، درمقايسه با سال 2019 كه در بازار آمريكا 17.1 ميليون دستگاه فروخته شد، در خوشبينانه ترين حالت در سال 2020 به 12 تا 13 ميليون دستگاه خواهد رسيد.

ادموندز كه از سال 1990 رصد فروش و ليزينگ خودروها را در بازار آمريكا آغاز كرده كاهش 53 درصدی فروش در ماه آوريل را به ثبت رسانده است. مروری بر گذشته نشان می دهد كه در بازار آمريكا بعد از آن ركود عظيم، در سال 2010 رقم فروش صنعت خودرو به 10.3 ميليون دستگاه رسيد. طبيعی است كه تا كسب و كارها به روال عادی برگردند و خريد خودرو حالت عادی پيدا كند، در عمل سال 2020 تمام شده است.

با همه اين كه صنعت خودرو تلاش می كند خود را روي آب نگه دارد، واقعيت اين است كه براي خيلی از كسب و كارها به قدری وضع وخيم است كه اكثر آنها دغدغه پاس كردن چك و آوردن غذا به سفره هايشان را دارند و خريد يك وسيله نقليه در اولويت اول آنها نيست.



منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران