کد خبر : ۳۶۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
ماهيندارای هندوستان اين روزها آب خوش از گلويش پايين نمی رود، آن از حكم كميسيون تجارت بين المللی كه اين شركت را متهم به نقص حقوق مالكيت جيپ كرد، و اين كه حالا اين خودروساز تصميم به واگذاری كنترل در سانگ يانگ كره گرفته است.
به گزارش خودروکار، ماهيندرا و ماهيندرا برنامه ريزي كرده است كه كنترل بخش خودروسازي سانگ يانگ كره را واگذار كند چون، اين بخش ديگر قادر نيست روي پاي خود بايستد. حالا كه شيوع جهاني ويروس هم باعث شده اكثر مشاغل زيان ده شوند.

پان گوئنكا مدير عامل ماهيندرا و ماهيندرا در مصاحبه با رويترز گفته است كه « سانگ يانگ نياز به يك سرمايه گذار جديد دارد، ما در حال گفت و گو و مذاكره با آن شركت هستيم تا يك سرمايه گذار را براي آن محكم و قطعي كنيم.»

ماهيندرا در گزارش قبلي خود 19.55 ميليارد روپيه (معادل 258 ميليون دلار آمريكا) زيان خالص نشان داد در حالي كه سال قبل از آن هنوز سود ده بود. همين زيان هنگفت، باعث شده است ماهيندرا در سرمايه گذاري ها و واحدهاي بين المللي خود تجديد نظر كند.

ماهيندار در حال حاضر 75 درصد از سهام سانگ يانگ را در اختيار دارد، در سال 2010 ماهيندرا با خريد سهام اين شركت، آن را از ورشكستگي قطعه نجات داد اما در اين يك دهه نتوانست آن را سرپا نگه دارد و به سوددهي برساند. از ماه آوريل كه شيوع كرونا، تلخي خود را به كام مشاغل رساند، ماهيندرا هم اعلام كرد كه ديگر در سانگ يانگ به سرمايه گذاري بيشتر ادامه نخواهد داد.

آنيش شاه، قائم مقام مدير عامل ماهيندرا هم در اين رابطه گفته است: «اگر سرمايه گذار جديدي علاقه نشان دهد، ما از رويكردهاي مختلف از جمله فروش سهام مان در سانگ يانگ استقبال مي كنيم.»

حالا اولويت ماهيندارا كاهش هزينه از راه هاي مختلف از جمله تجديد ساختار كمپاني است تا از اين گردنه سخت ويروس كرونا به سلامت عبور كند. براي اين كار در 12 ماه آينده، ماهيندارا همه بخش هاي زيان ده خود را به طور دقيق بررسي كرده و آن ها را تعيين تكليف خواهد كرد.

ماهيندرا سال گذشته هم با شركت فورد آمريكا وارد يك سرمايه گذاري مشترك [جوينت ونچر] شده بود، اما پاندمي كرونا، كامل شدن مراحل اين سرمايه گذاري مشترك را به تأخير انداخت اما هنوز اتحاد آن ها پابرجا است، مگر آن كه در آينده خلاف آن اتفاق بيفتد.


منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران