کد خبر : ۳۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲
در شرایطی پراید و پژو 405 دو کاندیدای اصلی حذف از صنعت خودرو کشور به شمار می روند که هنوز جانشینانی مطمئن برای آنها پیدا نشده و این موضوع ریسک حذف ناگهانی این دو محصول پر فروش داخلی را بالا برده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، هم پراید و هم پژو 405، هر دو جزو قدیمی ترین خودروهای تولید داخل به شمار می روند که اتفاقا جزو سه محصول پر فروش کشور بوده و مشتریان زیادی دارند. وجود این همه مشتری البته بیشتر به دلیل نبود رقیب و به نوعی انحصار موجود در بازار این خودروها است، چه آنکه اگر محصولات با کیفیت تری در کنار آنها و با قیمتی متناسب وجود داشت، این دو خودرو قدیمی تا این حد در جاده ها و خیابان های کشور به چشم نمی آمدند.

در این شرایط، خیلی ها معتقدند حالا که توافق هسته ای و برجام فرصت مذاکره با خودروسازان بزرگ دنیا را فراهم آورده، وقت خداحافظی با پراید و پژو 405 رسیده و باید جانشینانی مناسب برای آنها پیدا کرد.

اگرچه در قدیمی بودن و لزوم حذف و پراید و پژو 405 (با توجه به سطح کیفی پایین آنها) تردیدی وجود ندارد، با این حال بهتر است ابتدا جانشینانی مناسب برای این دو محصول پیدا کرده و سپس راهی موزه شان کنیم.

تجربه پیکان که با خروج آن و محقق نشدن برنامه جایگزینی اش، خسارت سنگینی به ایران خودرو وارد کرد، به خوبی لزوم حذف با احتیاط پراید و پژو 405 را یادآوری می کند. این دو خودرو جدای از اینکه بخشی بسیار بزرگ از بازار کشور را به خود اختصاص داده اند، برای خودروسازان و قطعه سازان نیز محصولاتی استراتژیک به شمار می روند. بنابراین اهمیت یافتن جایگزینی مناسب برای پراید و پژو 405 پیش از حذف آنها، بسیار بالاست، زیرا در غیر این صورت، هم مشتریان متضرر خواهند شد و هم مجموعه صنعت خودرو و قطعه.

البته بدون شک پیدا کردن خودروهایی که در کنار کیفیت بهتر، قیمتی مناسب (نزدیک به قیمت فعلی پراید و پژو 405 داشته باشند)، کار سختی است، اما به نظر می رسد مشتریان ایرانی حاضرند بابت خودرو با کیفیت تر از پراید و پژو 405، تا حدی پول بیشتری خرج کنند.

در این شرایط اگر خودروسازان وقت و انرژی بیشتری برای یافتن محصولات جایگزین پراید و پژو 405 بگذارند، احتمال یافتن محصولاتی با کیفیت و در عین حال دارای قیمت نسبتا پایین، زیاد است و آنگاه می توان با خیالی راحت تر، این دو خودرو نوستالژیک ایرانی ها را راهی موزه کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: پژو 405
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران