کد خبر : ۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶
رئیس ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دلایل اینکه چرا تاکنون هیچ خودروی سواری تولیدی و مونتاژی در ایران موفق به کسب پنج ستاره کیفی در ارزیابی‌ها نشده است را اعلام کرد.
به گزارش خودروکار،محمد رستگار اظهار کرد:‌ یک خودروی سواری تولیدی در ایران زمانی می‌تواند پنج ستاره کیفی را کسب کند که هیچ‌گونه نقص و عیبی از نظر کیفی، ایمنی و ظاهری نداشته باشد، اما تاکنون هیچ خودروی تولیدی در ایران موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشده است که این نشان می‌دهد خودروی بدون نقص در داخل تولید و مونتاژ نشده است. وی ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شده هیچ خودرویی حتی خودروهای به‌روزی که در ایران مونتاژ می‌شوند موفق به کسب پنج ستاره کیفی نشود، کیفیت خطوط تولید و مونتاژ در ایران است. این خطوط عموما دستی و غیر مکانیزه هستند و حتی در خودروهای به‌روز و با کیفیت فول سی‌کی‌دی که تمام قطعات آنها وارد شده و تنها در ایران مونتاژ می‌شوند نیز شاهد کاهش کیفیت این خودروها به‌دلیل کیفیت مونتاژ هستیم به‌همین دلیل شاهدیم خودروهای به‌روز و با کیفیتی که در خارج از کشور چهار یا پنج ستاره کیفی را کسب می‌کنند در فرآیند مونتاژ در ایران موفق به کسب این تعداد ستاره کیفی نمی‌شوند. رستگار با بیان اینکه خودرویی که ایرادات آن حداقلی باشد؛ به‌گونه‌ای‌که این ایرادات منجر به نارضایتی مصرف‌کننده نشود، می‌تواند چهار ستاره کیفی را کسب کند، خاطرنشان کرد: تنها در یک ماه آن هم به صورت لب مرزی یک مدل خودروی تولیدی در ایران توانست چهار ستاره کیفی را کسب کند که البته در ارزیابی‌های بعدی موفق به تکرار آن نشد و در رتبه سه ستاره کیفی قرار گرفت./انتهای پیام
ایسنا
برچسب ها: خودرو ، خودروکار
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران