کد خبر : ۳۸۶۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
حاصل سرمایه گذاری مشترک تویوتا و مزدا، به ارزش 2.3 میلیارد دلار در آمریکا، ساخت کارخانه ای در آلاباما است که ظرفیت 300 هزار دستگاه خودرو ایجاد می کند.
به گزارش خودروکار، این جوینت ونچر در اصل در سال 2018 برنامه ریزی شده بود و 830 میلیون دلار کمتر هم برای ایجاد آن در نظر گرفته شده بود اما حالا که جنبه عملی پیدا کرده این کارخانه با سرمایه گذاری 2.3 میلیارد دلار احداث خواهد شد.

این کارخانه از سال آینده شروع به تولید می کند و ظرفیت آن 300 هزار دستگاه خودرو در سال است که 150 هزار دستگاه آن کراس اور مزدا و 150 هزار دستگاه آن اس یو وی (شاسی بلند دشت و دمن) تویوتا خواهد بود. از آن جایی که این دو خودروساز ژاپنی تصمیم به سرمایه گذاری در آمریکا کرده اند از 700 میلیون دلار معافیت مالیاتی برخوردار شده اند و حال که 750 میلیون دلار به سرمایه گذاری قبلی اضافه شده، به میزان 97 میلیون دلار دیگر هم از معافیت مالیاتی بهره مند می شوند. این خودروسازان با چالش های دوره گذار از شیوع ویروس کرونا مواجه شده اند و از این رو کار ساخت و ساز با کندی و تأخیر اتفاق می افتد. محاسبات نشان میدهد که هزینه های این تأخیر 50 درصد به مبلغ برنامه ریزی شده می افزاید. تویوتا و مزدا می گویند که این 850 میلیون دلاری که به هزینه های افزوده شده «در تقویت خطوط تولید و بهبود فرایندها» صرف شده است.

ساخت این کارخانه در آلاباما، 4 هزار شغل مستقیم جدید ایجاد کرده که تا به حال 600 نفر کار خود را در این کارخانه شروع کرده اند.

کی آیوی Kay Ivey  فرماندار آلاباما در بیانیه ای گفته است: «این که تویوتا و مزدا تعهدات و میزان سرمایه گذاری خود را در آمریکا افزایش داده اند  نشان می دهد که پیش بینی آنها نسبت به آینده ساخت و ساز خودرو در آمریکا خوش بینانه و همراه با امیدواری است و پتانسیل ایالت آلاباما برای تبدیل شدن به ایالت پیشتاز و راهبر اقتصادی در تغییرات آتی اقتصاد آمریکا بسیار بالا و بی سابقه است.»

سقف و کف این کارخانه و همچنین حفاظت در برابر آتش سوزی و نصب سیم کشی های برق آن بین 75 تا 100 درصد کامل شده است.

در ماه سپتامبر سال 2019، دانلد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، یک قرارداد محدود تجاری به امضا رساندند که برخی از تعرفه ها را میان دو کشور از جمله کالاهای کشاورزی،‌ ماشین آلات و سایر محصولات را کاهش داد اما تصمیم گیری برای تعرفه خودرو به آینده موکول شد که هنوز هم نهایی نشده است.

ترامپ به طور دائم حرف از بالا بردن تعرفه واردات خودروهای ژاپنی به میان می آورد اما در عمل تاکنون به این تهدیدها جنبه عملی نبخشیده است. در حال حاضر تعرفه خودروهای سواری ژاپنی 2.5 درصد و تعرفه واردات خودروهای تجاری و وانت حدود 25 درصد است.

سال گذشته ژاپن به آمریکا 1.7 میلیون دستگاه خودرو فروخته است و به بیانی دیگر 10 درصد از سهم بازار خودروی آمریکا را در اختیار دارد.




منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران