کد خبر : ۳۸۷۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱
محصولات پلاک جدید سایپا در حالی قرار است هفته آینده راهی بازار خودرو کشور شوند که خودروهای فعلی این شرکت در حال حاضر با کاهش قیمت مواجه شده اند. آن طور که فعالان بازار می گویند، عرضه خودروهای پلاک جدید ایران خودرو از چند هفته قبل، روی قیمت خودروهای سایپا تاثیر گذاشته و سبب عقب نشینی آنها شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، داستان از این قرار است که برخی مشتریان ترجیح می دهند محصولات پلاک 96 ایران خودرو را خریداری کنند تا خودروهای پلاک 95 سایپا را؛ بنابراین کاهش تقاضا برای محصولات سایپا دلیل اصلی پایین آمدن قیمت آنها در بازار است.

این در حالی است که برخی محصولات پلاک جدید ایران خودرو با افزایش قیمت مواجه شده و گران تر از پلاک 95 ها به فروش می رسند.

البته فعالان بازار بر این باورند که طی هفته آینده با عرضه محصولات پلاک 96 سایپا، شاهد افزایش قیمت آنها نیز در بازار خواهیم بود. اختلاف قیمت میان خودروهای پلاک جدید و قدیم همواره در بازار ایران وجود داشته و این موضوع معمولا در هفته های پایانی سال رخ می دهد، با این حال امسال به دلیل عرضه زودهنگام پلاک جدیدها،این فاصله قیمتی، زودتر خود را نشان داده است.

هرچه هست در بازار خودرو این هفته کشور، هم اکنون پژو 206 های هاچ بک و صندوقدار به ترتیب قیمت هایی برابر با 38 میلیون و 200 هزار تومان و 38 میلیون و 600 هزار تومان دارند.

با این حساب، هر دو خودرو 200 هزار تومان در هفته جاری افزایش قیمت داشته اند. این در حالی است که پژو 405 دنده عقب 200 هزار تومانی را تجربه و در حال حاضر 30 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رود.
از سوی دیگر، سمند در مدل EF7 تغییری را طی هفته جاری تجربه نکرد تا با همان قیمت 31 میلیون و 700 هزار تومان خود خرید و فروش شود.

همچنین رانا و دنا و نیز بدون تغییری خاص در هفته جاری، به ترتیب 33 میلیون و 400 هزار تومان و 45 میلیون و 500 هزار تومان به دست مشتریان رسیدند.

در بازار خودروهای سایپا اما رنو ساندرو یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه و 51 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رفت. همچنین برلیانس به عنوان محصول چینی سایپا و پارس خودرو، دو میلیون تومان کاهش قیمت در هفته جاری داشته و هم اکنون 52 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر، پراید مدل 111 در حال حاضر 21 میلیون تومان قیمت دارد و مدل 131 نیز 20 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می شود. این یعنی پراید 111 کاهشی 100 هزار تومانی و پراید 131 نیز افتی 200 هزار تومانی را تجربه کرده است.

همچنین قیمت تیبا نیز با افتی 300 هزار تومان به 24 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است تا این محصول نیز هفته ای کاهشی را تجربه کرده باشد. اما فعالان بازار در مورد تندر-90 پارس خودرو از افت قیمت 400 هزار تومانی آن خبر می دهند و با این حساب این محصول در حال حاضر 39 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش می شود. 



انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران