کد خبر : ۳۸۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
معرفی خودرو/
مشخصات فنی خودرو پژو 2008 و رنو کپچر در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.
به گزارش خودروکار، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار،پژو 2008 و رنو کپچر است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید. 

رنو کپچر را بیشتر بشناسید

رنو کپچر یکی از خودروهای تولیدی فرانسه است که از سال 2014 وارد بازار کشور شده است. این خودرو علاوه بر طراحی متفاوت ظراحی دارای امکانات فنی خوبی نیز است. از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، چراغ‌های LED روز روشن، سیستم تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو،  سنسور اتوماتیک نور چراغ‌ها و آیینه‌های جانبی برقی و تاشونده با دید گسترده و مجهز به گرمکن عقب اشاره کرد.

  رنو کپچر

علاوه بر این از دیگر امکانات این خودرو بدنه ۲ رنگ، غربیلک فرمان چرمی،  تودوزی چرم،  رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ، سیستم استارت دکمه‌ای هوشمند، کروز کنترل و سیستم محدودکننده سرعت (Speed Limiter)، سیستم مصرف بهینه موتور (ECO-MODE)، قابلیت تلسکوپی تنظیم فرمان و تنظیم ارتفاع، کارت قفل و استارت هوشمند رنو، ۳ عدد پشت سری عقب قابل تنظیم، گرم کن صندلی‌های جلو، کنسول میانی صندلی‌های جلو و شیشه‌های کوچک عقب و شیشه عقب تیره است.

 رنو کپچر

رنو کپچر را می‌توان رقیب خودروهایی مانند سانگ یانگ تیوولی دانست و در بازار اروپا توانست موفقیت خوبی را در فروش کسب کند و در اولین سال عرضه، بعد از رنو داستر و نیسان جوک، در رده سوم از نظر فروش در این سگمنت قرار گرفت.

همچنین این خودرو فرانسوی مجهز به پیشرانه کم حجم و مدرن ۱۲۰۰ سی سی  است که به واسطه این پیشرانه کم حجم و مدرن مجهز به توربوشارژر مصرف سوخت ترکیبی ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش، رفت و آمد راننده را به پمپ بنزین به شدت کاهش می دهد.

  رنو کپچر

نکته مهم راجع به این پیشرانه کم حجم تند و تیز بودن آن است که بیشترین نیرو و گشتاور را تا دور موتور ۱۵۰۰ در دسترس قرار می دهد. خروجی این پیشرانه ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن متر میباشد که تا دور موتور ۲۰۰۰ در دسترس است. به جرات می‌توان گفت که این پیشرانه به هیچ وجه کند و ضعیف نیست و حتی در بعضی مواقع رانندگی با کپچر همراه با چاشنی توربوشارژر بسیار لذت بخش خواهد بود.

 رنو کپچر

معرفی پژو 2008 :

پژو  2008 یکی از خودروهای فرانسوی بوده که از سال 2013 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. این خودرو با کد A94 و برروی پلت فرم PF1 طراحی و توسعه یافته است و دارای قطعات الکترونیکی مشترک با پژو ۲۰۸ همراه با گیربکس‌های ۵ و ۶ دنده دستی و ۴ تا ۶ دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

 پژو 2008

از امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی،  تهویه مطبوع دوگانه، سنسور نور، چراغ مخصوص روز، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور پارک در عقب،  دوربین دید عقب،  سیستم کنترل باد لاستیک‌ها TPMS ، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی ، کروز کنترل و سنسور باران اشاره کرد.

 پژو 2008

علاوه بر این، می توان گفت که پژو 2008 در ۸ نسخه در ۲ گروه بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود که از این تعداد ۳ نسخه از ۲۰۰۸ دیزلی و ۵ نسخه‌ دیگر بنزینی خواهند بود. نمونه‌های بنزینی این خودرو با پیشرانه‌های PureTech و حجم ۱۲۰۰ سی‌سی وارد بازار شده، اما طبق گفته‌ی مسئولین ایران خودرو، کراس‌اوور فرانسوی با یک موتور ۱.۶ لیتری مشابه نمونه‌ی به کاررفته در پژو ۵۰۸ به بازار عرضه می‌شود.

 پژو 2008

خودرو
پژو 2008 رنو کپچر
کشور سازنده
 
فرانسه
 
فرانسه
سال (طراحی)
2013 2014
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور
1598سی سی 1197سی سی
حداکثر قدرت
163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 116 اسب بخار در 4900 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
240 نیوتن متر در 1400 دور در دقیقه 190 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته خودکار 6 سرعته خودکار دو کلاچه
شتاب 0 تا 100
8.3 ثانیه 10.9 ثانیه
حداکثر سرعت
196 کیلومتر در ساعت 192 کیلومتر در ساعت
وزن
1245 کیلوگرم 1180 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4159 طول - 1739 عرض - 1556 ارتفاع 4122 طول - 1778 عرض - 1566 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2538 میلیمتر 2606 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
9.8 لیتر در هر صد کیلومتر 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
4.9 لیتر در هر صد کیلومتر 4.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.7 لیتر در هر صد کیلومتر 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
50 لیتر 45 لیتر
استاندارد آلایندگی
- یورو 5
استاندارد امنیت
EuroNCAP 5 EuroNCAP 5
میزان تولید CO2
150 گرم در هر کیلومتر 125 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS – ESP – EBA – HAC سيستم ترمز ضدقفل ABS - سيستم توزيع متعادل نيروي ترمزEBD - سيستم ترمز كمكي در موارد اضطراري EBA - سيستم كنترل پايداري الكتريكي ESP - سيستم كمكي حركت در سربالايي HSA
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای پرده ای – جمعاً 6 کیسه هوا راننده، سرنشين جلو و جانبي (مجموعاً 4 عدد)
سیستم صوتی
صفحه نمایش 7 اینچی – 6 بلندگو – بلوتوث مولتي مديابا صفحه 7 اينچي



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران