کد خبر : ۳۹۷۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
شاخه جدیدی که در شرکت کره ای هیوندایی شکل گرفته، خودرویی طراحی کرده که در شرایط ناهموار راه می رود.
به گزارش خودروکار، در شرکت هیوندایی بخشی تحت عنوان «خودروهای حمل و نقل نوین غایی» یا Ultimate Mobility Vehicles در سال 2019 تعریف و تأسیس کرد. حالا ثمره های آن به تدریج به منصه ظهور می رسند. حالا یکی از ثمره های آن خودرویی است که در شرایط ناهموار راه می رود. 

به نظر می رسد که شباهت زیادی هم به وسیله حمل و نقل مخصوص در فیلم جنگ ستارگان دارد و به همین دلیل شاید نتوان روی آن نام خودرو گذاشت. اما وقتی به دقت به نام واحد جدید در هیوندایی دقت کنید، می بینید که تعجبی هم ندارد چون قصد این واحد در هیوندایی ارائه نهایت نوآوری در سیستم های حمل و نقل نوین است. حالا این خودروی جدید که قابلیت راه رفتن مثل یک ربات را دارد «اِلِوِیت» Elevate نام گرفته که به معنی بالا بردن یا بلند کردن است و به احتمال زیاد دلیل آن این است که می تواند چرخ های خود را در موقعیت های خاص بلند کند و بالا ببرد.

در بیانیه ای که هیوندایی منتشر کرده آمده است استودیوی هورایزن [به معنی افق] مشغول پیشبرد و شکل دادن به چشم انداز آینده حمل و نقل و تحرک در گروه خودروسازی هیوندایی موتور است و برای این کار ترکیبی از ربات ها وفناوری های به گردش درآوردن چرخ ها استفاده می کند. اِلِوِیت و وسایل نقلیه نظیر آن در استودیو هورایزن قرار است تعریف جدیدی از حرکت و جابه جایی ارائه نمایند.

یک باتری امکان حرکت بازو و پاهای متصل به چرخ این وسیله نقلیه را فراهم می کند و قرار است در انواعی از مسیرهای ناهموار قابلیت حرکت داشته باشد. این وسایل نقلیه حتی می توانند در فجایع و بلایای طبیعی برای نجات جان انسان ها هم به کار روند. کاربرد دیگر این وسایل نقلیه برای افراد با محدودیت های جسمی و نیازمند توانبخشی است.


منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران