کد خبر : ۴۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
خودروکار بررسی کرد؛
اولین خودوری تولید شده توسط تکنولوژی چاپگر سه بعدی در دنیا، هفته ی قبل در یک حراجی در امریکا به فروش رسید.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بخش انتهایی این خودروی سه بعدی، از طراحی  خودروی فورد مدل  Torino 1971  الهام گرفته است . البته  تفاوت هایی زیادی نیز نسبت به مدل تورینو داراست.
 
 هفته ی قبل سرانجام فردی پیدا شد که حاضر باشد در ازای پرداخت پول، این خودوری زیبا ولی بدون کاربرد را بخرد. این خرید برای این شخص 5 هزار و 500 دلار خرج برداشت!



این خودروی غیر منتظره و زیبا، توسط یک هنرمند رومانیایی به نام فلوریا ،که برای پیوستن به آکادمی هنر های زیبا به ایالات متحده نقل مکان کرده است، طراحی و ساخته شده است.



او با مقاصد آزمایشی جهت  ترویج و توسعه ی هنر در صنعت ساخت اشیاء علی الخصوص خودرو دست به  تولید چنین خودوریی با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی زده است. حال این خودرو که قابل راندن نیست، به قیمت 5 هزار و 500 دلار به فروش رسیده است.



در مورد چاپگرهای سه بعدی(3D Printers )   لازم به ذکر  است که وسیله‌هایی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید از فایل های سه بعدی که در کامپیوتر خود دارید، نمونه سه بعدی واقعی بسازید.

چاپگرهای سه بعدی از زمان معرفی آنها تا کنون، تحولات مهمی به دنبال داشته و ظرفیت های فراوانی را به دنیای مدرن و تکنولوژیک ما افزوده و در  پرینت ابزارهای مورد نیاز در صنایع مختلف کمک بسیاری کرده اند . همچنین  چندی پیش بود که در امارات متحده عربی از اولین ساختمان اداری تماما ساخته شده با چاپگر سه بعدی رونمایی شده بود.

 در پایان  نباید از این نکته قافل شویم که چاپگرهای سه بعدی خیلی آهسته در حال تغییر دنیای ما هستند!


مترجم خودروکار:  فاضل سوری
منبع: ntv.com.tr


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران