کد خبر : ۴۰۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
با این که هیوندایی خودش روبات ساز است ابراز تمایل کرده است که شرکت باستن داینمیکس از سافتبنک را به مبلغ یک میلیارد دلار خریداری کند.
به گزارش خودروکار، شرکت خودروسازی هیوندایی کره جنوبی در حال مذاکره با بانک سافتبنک SoftBank‌  برای خرید شرکت باستن داینمیکس Boston Dynamics است که در ساخت روبات های هوشمند فعالیت می کند. به احتمال زیاد شما هم فیلم های سگ روباتی معروف به « سگ روباتی شرور» evil robot dog را در شبکه های اجتماعی دیده اید. این روبات توانایی باز کردن در، پریدن از روی اجسام و شیرین کاری های دیگر را به دست آورده است.

اگر هیوندایی موفق به خرید باستن داینمیکس شود، این خودروساز کره جنوبی می تواند کنترل این شرکت تولید روبات را به دست بگیرد. شاید کسانی که از خطوط تولید خودروسازی بازدید نکرده اند، تا به حال ندیده باشند که بخش خیلی مهمی از تولید یک خودرو را روبات ها انجام می دهند مخصوصاً در بخش هایی که برای جان انسان مخاطره آمیز است یا آن که به دقت خیلی زیادی نیاز دارد.

این مذاکرات هنوز به مرحله نهایی نرسیده و حتی ممکن است به طور کامل منتفی شود. نکته مهم این خبر این است که خود هیوندایی یکی از بزرگترین تولید کنندگان روبات ها در صنعت خودروسازی جهانی است و حتی بسیاری از کارخانه های هیوندایی در دنیا مجهز به این روبات ها هستند چرا این کمپانی باید به روبات سگ شرور از کمپانی باستن داینمیکس علاقه نشان دهد که فقط بیشتر جنبه تحقیقاتی داشته و در صنعت و تجارت کاربرد پیدا نکرده است. به احتمال زیاد دلیل این علاقه این نیست که سگ روباتی به این توانایی رسیده که درها را باز کند، شاید به این دلیل است که این روبات می تواند شما را هر کجا که قایم شده باشید پیدا کند.

شرکت باستن داینمیکس یک سازمان تحقیقاتی است و به هیچ عنوان تا به حال به فکر کسب و کار و درآمد نبوده است و بیشتر روبات های آن فقط از لحاظ فناوری پیشرفته هستند و از لحاظ کسب و کار سودآور نیستند و فقط کارهایی انجام می دهند که جنبه عملی و کاربردی ندارند. برای مثال یکی دیگر از روبات های کمپانی باستن داینمیکس اسپات Spot نام دارد که آن هم شباهت به سگ دارد. فیلم های ویدیویی این روبات میلیون ها بار در شبکه های اجتماعی بازدید داشته است. 

با این حال کمپانی باستن داینمیکس اذعان دارد که این روبات درآمدزایی برای این شرکت نداشته. برعکس، تمام روبات هایی که هیوندایی تا به حال ساخته،‌ برای خطوط تولید خود طراحی کرده است. از دو حال خارج نیست، یا این روبات ها توانایی خاصی پیدا کرده اند که هیوندایی برای خطوط تولید خود یا حتی محصولات جدید خود به آن نیاز دارد، یا آن که در جهت بهبود تحقیقات در هوش مصنوعی و علم روباتیک از آن برای گسترش افق دید و دانش بنگاهی خود بهره خواهد گرفت.



منبع: سایپانیوز

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران