کد خبر : ۴۱۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
CX-۳ را می‌توان بهترین خودرو ورزشی مزدا دانست که از یک موتور چهار سیلندر ۱۴۶ اسب بخاری بهره می‌برد.
به گزارش خودروکار، CX-۳ یکی از خودروهای کمپانی مزدا است که از نظر فنی ظریف ترین شاسی بلند این کارخانه خودروسازی به شمار می رود.

شاسی بلند کوچک! شاید این عبارت مناسب‌ترین صفت برای معرفی اولیه این کراس‌اوور از مزدا باشد.CX-۳  در نگاه اولیه شباهت‌هایی به مدل قبلی یعنی CX ۵ دارد.

به‌گفته‌ی مزدا،CX-۳  خودرویی درون شهری است و با بهره مندی از موتور ۲ لیتری بنزینی و ۱.۵ لیتری دیزلی می‌توان آن را به بهترین گزینه برای کاهش مصرف سوخت تبدیل کند. نکته‌ی جالب در مورد این خودرو استفاده از دو پیشرانه در آن است که از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد.

کابین مجلل و امکانات سرگرم کننده در زمان رانندگی  این کراس اوور‌های کوچک را متمایز گرده است. CX-۳ را می‌توان برای دوستداران اتومبیل، خودرویی شاسی بلند نیز نامید، زیرا ارتفاع صندلی آن کمی بالاتر از مزدا ۳ سدان و هاچ بک است.

 فضای بار و مسافر محدودی دارد که همین عامل باعث شده مورد استقبال زیادی قرار نگیرد. از برجسته‌ترین ویژگی‌های ایم خودرو می‌توان به صفحه لمسی ۷.۰ اینچی، کنترل خودکار آب و هوا، ترمز اضطراری خودکار  و نظارت بر نقاط کور اشاره کرد.

صفر تا صد ساخت مزدا CX3 + فیلم

زیر کاپوت CX-۳ یک موتور چهار سیلندر ۱۴۶ اسب بخاری قرار دارد، این قدرتمندترین موتور چهار سیلندر در این رده خودرو نیست و به دسته موتورهای  ۱.۶ لیتری توربوی Kia Soul Exclaim تعلق دارد. این خودرو در ۸.۱ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد. این خودرو در صورت استفاده از پیشرانه جدید ۱.۵ لیتری مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل ۲ لیتری خواهد داشت.

شرکت خودروسازی مزدا می‌گوید مدل دیفرانسیل جلو CX-۳ دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری با مصرف سوخت متوسط ۵.۹ لیتری در هر صد کیلومتر است. مزدا CX-۳ در حال حاضر با رنگ بدنه خاکستری پلی متال  عرضه شد ه است. از دیگر بهبود‌های این خودرو می‌توان به صندلی‌های جدید و ارتباطات با  اندروید و اپل اشاره کرد.

صفر تا صد ساخت مزدا CX3 + فیلم

فضای داخلی این خودرو بسیار مجلل طراحی شده و کابینی خوش ساخت دارد. فضای سرنشینان عقب محدود است و باعث می‌شود تا از قابلیت آن به عنوان وسیله حمل و نقل مردم کاسته شود. طرفداران از سادگی کابین استقبال خواهند کرد. در داخل کابین ترکیبی از پلاستیک‌های مستحکم و چرم نرم استفاده شده است.

صفر تا صد ساخت مزدا CX3 + فیلم

تمام مدل های CX-۳‌ به صورت استاندارد با سیستم اطلاعات و سرگرمی صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی که در بالای داشبورد قرار دارد، ارائه می‌شوند.

سیستم تهویه هوای اتوماتیک، سانروف، Key Less و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، پدال شیفتر دنده تعبیه شده در پشت فرمان جهت افزایش حس اسپرتینگ در حین رانندگی، فرمان تلسکوپی، رینگ‌های ۱۸ اینچی سیاه و سفید آلیاژ آلومینیوم و اسپویلر سقف عقب  از دیگر امکانات این خودرو است.


دانلود


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران